רוכש אזורים יידרש להזרים 150 מיליון שקל לחברה

כ-15 גופים הביעו עד כה עניין באזורים, ובכללם: צחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה, יקיר שעשוע, פאנגאיה נדל"ן, ליאו נואי, וקרדן ישראל

רוכש השליטה בחברת הנדל"ן אזורים יידרש להזרים 150 מיליון שקל לקופת החברה על מנת להפחית את המינוף שלה. כך נודע ל"גלובס". כמו כן, בכוונת בוימלגרין קפיטל ובנק מזרחי טפחות לפתוח בהליך התמחרות מואץ בין הגופים שהביעו התעניינות באזורים, תהליך שיימשך מספר שבועות ולא צפוי להיסגר עד סוף החודש, בניגוד לפרסומים אחרים היום (ה') בתקשורת. בוימלגרין קפיטל תודיע בתקופה הקרובה על פתיחת תהליך ההתמחרות.

תהליך מכירת השליטה באזורים על ידי בוימלגרין קפיטל נמצא בעיצומו. כפי שפורסם ב"גלובס", בין המתעניינים ברכישת השליטה ניתן למנות את צחי מרקור, הבעלים של חברת חניוני הצלחה, כמו גם את יקיר שעשוע, פאנגאיה נדל"ן. ל"גלובס" נודע כי גם החברות ליאו נואי וקרדן ישראל הביעו עניין.

גורמים המקורבים לנושא מסרו כי כ-15 גופים הביעו עניין באזורים. כעת נותרו 3 שבועות להגיש הצעות ואז ייפתח תהליך מואץ של התמחרות בין הגופים שיימשך מספר שבועות. ישנם מתווים שונים לעסקה, כגון רכישת כל מניות החברה מבוימלגרין קפיטל או רכישת 51% מהמניות כדי להשיג שליטה בחברה.

החוב של בוימלגרין למזרחי טפחות עומד על כ-650 מיליון שקל, אך המניות שמשמשות לבנק כבטוחה שוות רק כ-400 מיליון שקל - שליש מהשווי בו נרכשו לפני כשלוש שנים. לפיכך, מזרחי טפחות צפוי לדרוש מהרוכש להזרים הון לחברה כדי להפחית את המינוף שלה.

אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות, מעוניין למכור את החברה כמובן בפרמיה על שווי השוק שלה בבורסה, העומד היום על 543 מיליון שקל. בתקופה האחרונה דובר על פרמיה של 10%, אולם גורמים המקורבים לנושא מסרו כי חלק מהגופים שהביעו עניין הציעו פרמיה גבוהה יותר.

אזורים היא חברה בת (64%) של בוימלגרין קפיטל. חברת הנדל"ן, בניהולו של דוד נצר, פעילה באחד מהמגזרים החמים בשוק: נדל"ן למגורים. למרות זאת, היא נקלעה לקשיים ורושמת כמעט מדי רבעון הפסדים כבדים. את המחצית הראשונה של שנת 2010 סיימה החברה עם הפסד של 85 מיליון שקל, ובשנתיים הקודמות היא הפסידה כ-750 מיליון שקל, בעיקר בשל ההשקעה בקבוצת לגנא, הפועלת במזרח אירופה.