לאחר חשיפת "גלובס": ועדת חייק בודקת כיוונים חדשים

זאת על רקע החלטתו של שר התקשורת משה כחלון שלא להסכים בשלב זה להתיר לה לעסוק בנושא ההפרדה המבנית בבזק וב-HOT - כפי שנחשף ב"גלובס"

ועדת חייק תתכנס בקרוב לקבל עדכונים על רקע החלטתו של שר התקשורת משה כחלון שלא להסכים בשלב זה להתיר לה לעסוק בנושא ההפרדה המבנית בבזק וב-HOT. כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", כחלון החליט שהוועדה לא תעסוק בנושא ההפרדה המבנית, משום שמדובר בנושא שאינו נכלל בסמכותה, אלא בסמכות משרד התקשורת. בשל כך, צריכה הוועדה לחשוב מחדש על כיווני פעולתה לנוכח סירובו של כחלון, והיא תצטרך להיפגש עמו שוב ולנסות לשכנע אותו מדוע ההפרדה המבנית במתכונתה הנוכחית אינה סבירה, מדוע יש לבטלה - ומתי.

ההערכות הן שכחלון לא יהיה מוכן לדון בביטול ההפרדה בבזק וב-HOT, עד שלא יהיה ברור מה קורה עם מיזם התקשורת של חברת החשמל ועד שלא יהיה ברור סופית שהוא אכן עולה לאוויר. מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל הוא קריטי לפיכך, משום שאז תקום תשתית שלישית מתחרה לקבוצות התקשורת שיתגבשו, ורק אז, ובמקביל לשוק סיטונאי אפקטיבי בתחום התקשורת, ניתן יהיה לחשוב על ביטול ההפרדה. כל עוד כחלון אינו בטוח שחברת החשמל עמוק בשוק, ואינו משוכנע שהשוק הסיטונאי נבנה והושלם על ידי הוועדה וכי היא יודעת להגדירו לפרטים, אין בכוונתו לבטל את ההפרדה המבנית.