דש: פרישת כחלון רעה לצרכנים ולא רעה לחברות

ערן יעקובי, מנהל מחלקת מחקר בדש ברוקראז': "החזקה בחברת בזק, מעבר למשקלה היחסי במדד, היא נכונה על רקע התקופה ותשואת הדיבידנד יוצאת הדופן"

חברת בזק הודיעה אמש (ב') כי הדירקטוריון אישר תוכנית פרישה מוקדמת לעד 260 מעובדי בזק קווי. במהלך 2011 ובהמשך לתנאי ההסכם עם הוועד משנת 2006, יפרשו עובדים אלה בעלות חד פעמית של כ-281.5 מיליון שקל, שיירשמו בתוצאות הרבעון הראשון של 2011.

ערן יעקובי, מנהל מחלקת מחקר בדש ברוקראז', מציין הבוקר כי "עלות הפרישה (285 מיליון שקל) בתוספת תכנית האופציות החדשה לעובדים (כ-200 מיליון שקל) תופחת ברבעון הראשון, כך שהרווח הנקי ברבעון זה יהיה מזערי ביחס לרווח הנקי המייצג לבזק".

בדש מעריכים כי לאחר השלמת התכנית, תוכל בזק לחסוך כ-40 עד 50 מיליון שקל בשנה. "מדובר במימוש תכנית ההתייעלות של החברה מאז ההפרטה ובהתאם לקצב פריסת רשת ה-NGN. נזכיר כי פריסת הרשת והפעלתה אמורה לחסוך חלק ניכר בהוצאות התפעול השוטפות, מעבר למכירת הנדל"ן המתמשכת (מזומנים לקופת החברה)".

לאור התחרות הגוברת וחוסר הוודאות הרגולטורית, מתייחס יעקובי בשמרנות יתרה לחסכון בהוצאות של החברה במודל הערכת השווי וכתוצאה מכך הוא לא מעלה את שיעור ה- EBITDA בשנים הקרובות ואף מוריד אותו בשנה המייצגת. עדיין, "החזקה בחברת בזק מעבר למשקלה היחסי במדד, היא נכונה על רקע התקופה ועל רקע תשואת הדיבידנד יוצאת הדופן".

האסיפה הכללית אישרה הפחתת הון בהיקף של 3 מיליארד שקל ובכפוף לאישור בית משפט (אין סיבה שלא) יחולק הסכום בשש מנות של חצי מיליארד החל ממאי 2011 ועד נובמבר 2013. הדיבידנדים הנ"ל יצטרפו לחלוקת הרווח השוטף באותן תקופות. יעקובי רואה במהלך כחיובי מאד לאור יציבות הדיבידנדים בשנים הקרובות המשקפת תשואה של כמעט 11% לשנה.

שוק התקשורת - הקונסולידציה יוצאת לדרך

לגבי שוק התקשורת מציין יעקובי כי על פי הפרסומים במדיה, צפויה הממונה על ההגבלים לאשר בקרוב את מיזוג פרטנר עם 012 סמייל. משרד התקשורת לא צפוי יהיה להתנגד להחלטת הממונה. כמובן שתנאי המיזוג מבחינת הממונה עדיין לא ידועים, אבל מדובר באבן דרך משמעותית בענף לקראת התגבשותן של 4 קבוצות חזקות המתחרות ביניהן על כל השירותים.

"אין ספק כי בעקבות אישור כזה, יואצו המהלכים למיזוג סלקום עם 013 נטוויז'ן, מהלך שאמור להציף ערך לשתיהן כבר בטווח הבינוני. נזכיר את קבוצת הוט ומירס ואת קבוצת בזק כהשלמת התמונה של הענף בעתיד הלא רחוק".

דיווחים נוספים במדיה, טוענים כי שר התקשורת משה כחלון עשוי לוותר על משרד התקשורת ולהתרכז במשרד הרווחה לאחר שישלים את מכרזי המפעילים הסלולאריים הנוספים ומיזם חברת החשמל. לאור לוחות הזמנים, הקשיים המשפטיים והחשבונאיים ו"הבלאגן" בפקידות המשרד, לא בטוח בכלל שהשר יספיק להשלים משימות אלה בקדנציה הנוכחית - בשורה רעה לצרכן הישראלי ולא רעה בכלל לחברות התקשורת הגדולות, אומר יעקובי.