גיא ברעם ואמנת זכו במכרז על זכויות הפרסום ברכבת ישראל

ברעם פרסום מקורי שבשליטת אמנת תשלם לרכבת כ-7 מיליון שקל בשנה למשך 10 שנים

קבוצת אמנת מרחיבה את שיתוף-הפעולה שלה עם רכבת ישראל, והפעם באמצעות חברת ברעם פרסום מקורי, בה היא מחזיקה ב-29%. אמנת עדכנה היום (ג') כי ברעם פרסום מקורי, הנמצאת בשליטת עם גיא ברעם ופועלת עבורה בתחום פרסום החוצות, זכתה במכרז לפרסום ומדיה רב-ערוצית ברכבת ישראל.

אמנת, שבשליטת אברהם אסף (לולו), אילן שחם ושמואל בר-אור, היא אחת מספקיות שירותי המיחשוב המגוונות בישראל, עם פעילות בתחום של בדיקות תוכנה (על-ידי חברת טסנת), וכן בפיתוח, בייעוץ ובניהול פרויקטים. בסוף 2008 זכתה אמנת במכרז רכבת ישראל להקמת מערכת כרטוס וגבייה אוטומטית.

במסגרת ההסכם הנוכחי, הצפוי להיחתם לתקופה של 10 שנים, התחייבה ברעם לשלם לרכבת ישראל כ-7 מיליון שקל בשנה עבור הפרסום.

המכרז כולל זיכיון לפרסום על גבי 2,000 פוסטרים, מאות שלטים בתחנות, מעברים ורציפים, פרסום על גבי קרונות הרכבת וכן זיכיון בלעדי לפעילויות קידום מכירות בלמעלה מ-46 תחנות רכבת בפריסה ארצית. באמנת ציינו כי בשלב זה היא לא יכולה להעריך את השפעת הזכייה על תוצאותיה העסקיות.

רווח של 3.7 מיליון שקל

ברעם היא זכיינית הפרסום בטרמינל 3 בנתב"ג, שדות תעופה פנים-ארציים ומעברי הגבול, והיא מפרסמת על גבי קירות ופיגומים בארץ (בין היתר בנתיבי איילון), ובאמצעות שותפים גם בצפון אמריקה ובאירופה. את מניותיה בחברה מחזיקה אמנת באמצעות החברה-הבת אמגון.

מדוחות אמנת עולה כי הרווח הנקי של אמגון ב-2009 עמד על 3.7 מיליון שקל, והיא הניבה לה דיבידנד של 2.2 מיליון שקל. עלות שכרו של ברעם, המשמש כמנכ"ל ברעם פרסום מקורי, עמדה ב-2009 על 1.7 מיליון שקל.

את 9 החודשים הראשונים של 2010 סיימה אמנת עם רווח של כ-6 מיליון שקל, ירידה של 28% ביחס לתקופה המקבילה ב-2009, לאחר שחיקה ברווחיות הגולמית והתפעולית, ולמרות יציבות בהכנסות שהסתכמו ב-257.5 מיליון שקל.

לפי ההערכות, אמנת, הנסחרת בשווי של כ-105 מיליון שקל, היא אחת החברות שנמצאת על המדף בשוק המיחשוב המקומי, לפי שווי של כ-150 מיליון שקל.