איגוד חברות הפרסום יקבל חוות-דעת משפטית מקצועית לגבי השאלה האם נושא הצפייה הנדחית הוא עניין מסחרי או עניין מקצועי - כך נודע ל"גלובס".
בישיבת הנהלת האיגוד שנערכה אתמול (ב') הועלה נושא הצפייה הנדחית לדיון על-ידי אחד החברים, אך היועץ המשפטי של האיגוד והמנכ"ל יגאל בראון הפסיקו אותו מיד, בהסבירם כי אין אפשרות לדון בנושא ללא חוות-הדעת הנ"ל.
כידוע, איגוד חברות הפרסום הוא איגוד מקצועי שאסור לו מתוקף חוק ההגבלים לדון בכל נושא עסקי.
נושא הצפייה הנדחית מעסיק בימים אלה את ענף הפרסום. כזכור, החל מ-1 בינואר שונתה שיטת מדידת הרייטינג בטלוויזיה והיא אינה נערכת בזמן שידור התוכנית. מדובר במדידה של צפייה נדחית שאפשרית באמצעות הקלטה בממירים מיוחדים של חברות הכבלים והלוויין (yesMax ו-HOT מג'יק) בשירות ה-VOD ובממירי DTT מסוימים.
העובדה שלחישוב נקודות הרייטינג מתווספות גם העיניים הצופות בצפייה נדחית מייקרת את עלות הקמפיינים. כך למשל, בפריים-טיים התוספת לרייטינג של הצפייה הנדחית היא של כ-4%.
העובדה שזכייניות הטלוויזיה החלו לחשב את נתוני הצפייה הנדחית בתמחור הקמפיינים כבר יצרה חיכוכים. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", סלקום נמנעה מלעלות קמפיין טלוויזיה לאחר שהזכייניות סירבו לאפשר לה לשלם על-פי שיטת התמחור הישנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.