הרשות להגנת הצרכן: 012 סמייל מטעה צרכנים

הממונה על הרשות לסחר הוגן קראה לחברה לתקן פרסום בעייתי בעיתונות ובאתר האינטרנט

012 סמייל הטעתה צרכנים בפרסומיה בעיתונות ובאתר האינטרנט - כך קובעת הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, במכתב למנכ"לית 012 סמייל, סטלה הנדלר.

במהלך החודשים דצמבר 2010 וינואר 2011, נטען, נכתב בפרסומי החברה כי צרכן אשר יעבור לחברת 012 לתקופה של 24 חודשים יקבל אינטרנט במהירות 12 מגה - מבלי להוסיף אגורה.

אלא שהפרסומים, נטען, מפרים את סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן, בכך שאינם מגלים את מלוא המידע לגבי תקופת המבצע ואת תוספת התשלום שתחול על צרכנים לאחר תום תקופת המבצע ועד סוף ההתחייבות. הנושא נבדק ברשות בעקבות תלונות צרכנים.

עו"ד פינקוס מזכירה כי על-פי הוראות חוק הגנת הצרכן, תקופת המבצע היא עסקה לתקופה קצובה, שבסיומה חובה לפנות לצרכן ולבקש הסכמתו המפורשת להמשך ההתקשרות. חיוב הצרכנים במחיר גבוה יותר ממחיר המבצע ללא הסכמה, כאמור, מהווה הפרה על הוראות הסעיף ומקנה לצרכן זכות לתבוע פיצוי לדוגמה.

החוק מייתר את החובה לקבל הסכמה מפורשת בדרך זו רק כאשר החברה נוקבת מפורשות במסמך בכתב, שנמסר לצרכן במועד ההתקשרות, בסכומי התשלומים שיחולו בתום תקופת המבצע.

מבדיקת תקנון החברה המופיע באתר החברה, מציינת פינקוס, עולות הפרות נוספות על חוק הגנת הצרכן, כמו אי-גילוי נאות של זכות הצרכן לבטל עסקה במכר מרחוק, או סעיף בתקנון המציין כי בכל מקרה של סתירה יגברו תמיד התעריפונים או מחירונים או התנאים הרשמיים של החברה כפי שמופיעים במשרדיה - ולא בפרסומים.

הממונה דרשה ממנכ"לית 012 להסיר ולתקן כל פרסום קיים ולציין בו במפורש את תקופת המבצע ואת עלות ההתקשרות לצרכן לאחר תום תקופת המבצע ועד סוף מועד ההתקשרות, וכן להסיר מן האתר את התקנון המפר באופן מיידי או לתקנו לאלתר.

יצוין כי בימים אלה נבדקות כל הפרסומות של חברות הטלפונים הסלולריים וחברות האינטרנט, במטרה לנקוט בהליכים בכל מקום בו תמצא הטעיית צרכנים בפרסום.

מ-012 סמייל נמסר בתגובה: "פניית הרשות התקבלה אצל 012 סמייל. מענה לסוגיות שנכללו בפניית הרשות מועבר בימים אלה".