חברת די.אן.איי של ברונפלד ומור רוכשת אחזקות באנטרה מאורמד

בסוף המהלך תחזיק די.אן.איי ב-87% מאנטרה ואורמד תרד לאחזקה של 3% בלבד בחברה

די.אן.איי ביומד, חברת אחזקות הביומד הטרייה ביותר של ד"ר זאב ברונפלד ומני מור, מכנסת את בעלי מניות לדיון על ההתקשרות החדשה שלה עם חברת Oramed, הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בנאסד"ק לפי שווי של 20 מיליון דולר ומפתחת שיטות חדשות למתן תרופות.

די.אן.איי הקימה השנה עם אורמד את החברה-הבת אנטרה. עתה היא משנה את תנאי ההתקשרות, על-מנת להחזיק בחלק גדול יותר מאנטרה וכן כדי לשפר את אחיזתה בקניין הרוחני של החברה. די.אן.איי ואורמד מחזיקות ב-42% מאנטרה כל אחת. היתר נמצאים בידי המנכ"ל.

די.אן.איי תשקיע בהנפקת אורמד

במסגרת ההתקשרות, די.אן.איי תרכוש מאורמד את רוב חלקה באנטרה, כך שבסופו של דבר די.אן.איי תחזיק ב-87% מאנטרה ואורמד ב-3%.

עבור חלקה באנטרה תשלם די.אן.איי לאורמד 1.15 מיליון דולר - 700 אלף דולר מהם במזומן והיתר במניות די.אן.איי (כ-5% מהחברה). עוד נקבע, כי התשלום במזומן יבוצע רק בעוד חמישה חודשים.

במהלך נפרד, תשקיע די.אן.איי 250 אלף דולר בהנפקה שמתכננת אורמד, כך שבסופו של דבר יחזיקו די.אן.איי ואורמד אחזקות צולבות זו בזו. זאב ברונפלד הוא בעל עניין באורמד, ולכן העסקה תובא לאישור האסיפה הכללית.

בעניין הקניין הרוחני, אורמד תעביר לאנטרה את מלוא הבעלות על הפטנט העומד בבסיס המוצרים של האחרונה, להוציא את תחומי האינסולין והשפעת. עד היום אורמד נתנה לאנטרה רישיון לפתח אותו לטיפול במחלות מסוימות. המוצרים שאורמד מפתחת בעצמה מבוססים על טכנולוגיה אחרת.

"בעקבות העסקה, אנטרה תהיה הרבה יותר חזקה", אומר יונתן מלכה, מנכ"ל די.אן.איי. די.אן.איי נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 38 מיליון שקל. לאחר ההודעה עלתה המניה בכ-6% במצטבר ביומיים. מלבד פעילותה באנטרה, יש לחברה פעילות נוספת בחברת בימ-מד, שהגיעה לשלב מכירות המוצר שלה לאבחון אוסטיאופורוזיס.

* מדוע החליטו ברונפלד ומור לפתוח חברת אחזקות נוספת במקום לאגד את הפעילויות הללו תחת המטרייה של ביומדיקס, ביוסל או די-מדיקל?

מלכה: "לכל אחת מן הפעילויות האלה יש אופי משלה. די-מדיקל מעוניינת להתמקד בסוכרת, לביומדיקס אחזקות קטנות יותר בחברות וביוסל מחזיקה רק בפרוטליקס. די.אן.איי מחזיקה בשתי אחזקות משמעותיות, אחת עם מכירות ואחת בגדר אחזקת חלום".

* די.אן.איי נוצרה מהשלד לייזר דטקט. מדוע נדחו התשלומים לבעלי האג"ח שהגיעו משם?

"ההסכם עם בעלי האג"ח היה הוגן - אף תשלום שלהם לא קוצץ אלא רק נדחה. יש לנו כסף לשלם להם, אבל ישנם חסמים ביורוקרטים שכן רשמנו אג"ח חדשות במקום הישנות. אנחנו בהליך מתיש לפתור את הבעיות ולאחריו יגיע התשלום".