בציפייה לנתוני גמיוז: סקר TIM - וואלה עקף את YouTube

לוואלה יש 67.2% החודש, לעומת 62.4% בינואר; YouTube ירד ל-65.2% ■ TNS החלה לפרסם גם נתוני חשיפה יומיים ושבועיים, בהם מתחזקים אתרי החדשות ע"ח אתרי קניות וחיפוש

על רקע הציפייה לתחילת פרסום הנתונים הרשמיים של חברת גמיוז, הזוכה במכרז למדידת הרייטינג באינטרנט הישראלי, התפרסם הבוקר (ג') סקר TIM לחודש פברואר 2011.

הסקר, המבוסס על מדגם טלפוני של 800 משתמשי אינטרנט בפיזור ארצי, מתפרסם בפעם ה-61 מאז יצירתו בידי חברת TNS טלסקר, והוא עדיין סקר מודעות בלבד, שבו נשאלים משתמשי אינטרנט היכן גלשו בחודש האחרון, בשבוע האחרון וביום האחרון.

לפי נתוני TIM לפברואר, גוגל ממשיך להוביל כיעד הנצפה ביותר על-ידי הגולשים הישראלים, עם שיעור חשיפה של 91.7%, ללא שינוי מינואר. במקום השני פייסבוק עם 72%, לעומת 72.1% בחודש שעבר.

השינוי המשמעותי מתחולל החודש במקום השלישי, אליו התברג אתר וואלה שדחק את YouTube למקום הרביעי. לוואלה 67.2% החודש, לעומת 62.4% בינואר. YouTube איבד כ-5% ומסתפק החודש ב-65.2%. במקום החמישי ynet עם ירידה קלה ל-58.3%.

אתר mako רשם זינוק חד ל-42% בפברואר, לעומת 37.9% בינואר. מבחינת שיעורי חשיפה, מדובר בשיא של כל הזמנים לאתר של זכיינית ערוץ 2 קשת.

בגיזרה הכלכלית, נרשמת עלייה נאה לאתר "גלובס" ל-14.1% בפברואר, לעומת 10.4% בינואר. "כלכליסט" עולה ל-14.7%, ואילו "דה מרקר" מתייצב על נתון זהה ל"גלובס".

בגיזרה זו בולטים מאוד הפערים בין נתוני סקר TIM לנתונים שמספק כלי המדידה של גוגל - גוגל טרנדס לאתרי אינטרנט. בגוגל טרנדס, "גלובס" מוביל את הגיזרה הכלכלית עם כ-150-160 אלף גולשים ביום - לפני "דה מרקר" עם כ-140 אלף גולשים והרבה לפני "כלכליסט", שמושך, לפי גוגל טרנדס, 100-110 אלף גולשים ביום.

TNS מפרסמת החודש לראשונה גם נתוני חשיפה שבועיים ויומיים של אתרים, בנוסף לנתונים החודשיים שמהווים את הבסיס לסקר.

לפי אילן רם, מנהל פיתוח ב-TNS טלסקר, כאשר נבדקים האתרים ברמה השבועית ובעיקר היומית, מתקדמים בדירוג אתרי חדשות ואתרי ספורט, המושכים כניסות חוזרות, לעומת היחלשות של אתרי קניות וחיפוש, שבהם מבקרים יותר משתמשים - אך בתדירות פחותה.

כך, למשל, אתר הספורט One, שמדורג 14 בדירוג האתרים החודשי הכללי, מתקדם למקום התשיעי בדירוג האתרים היומי.

סקר טים פברואר
 סקר טים פברואר