אוברון מפסיקה לפתח משחקים; עוד עובדים יילכו הביתה

החברה תתמקד בשיווק משחקים באתר I-play ותעבוד עם מפתחי משחקים חיצוניים

חברת משחקי הקז'ואל Oberon Media משנה אסטרטגיה בפעילות שלה. החברה תפסיק לפתח משחקים, ותתמקד בשיווק משחקים דרך אתר האינטרנט שלה - I-play.

"לאחר בדיקה מעמיקה בפעילות העסקית של אוברון מדיה, הנהלת החברה החליטה להפסיק את הפיתוח הפנימי למשחקים", כך מסרה החברה בסוף השבוע האחרון. מהלך זה של אוברון יוביל לסגירתה של מחלקת הפיתוח הפנימית וכן יגרום לפיטורים של מספר לא ידוע של עובדים.

לחברה יש מרכזי פעילות במקומות שונים בעולם, ולדברי מנכ"ל החברה, בוב הייס, הפיטורים יתרחשו בכמה סניפים שאוברון מפעילה. "יש שוק גדול למשחקים, ואנחנו חייבים להיות בטוחים שיש לנו את המוצר הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון", אומר הייס, בראיון שפורסם באתר GamesBeat. עוד הוא ציין כי חלק גדול מהעובדים של החברה נמצאים בסיאטל והם יתחילו לעבוד עם מפתחי משחקים חיצוניים.

אוברון, שמשרדיה ממוקמים בניו יורק, החליטה על המהלך מתוך הרצון להמשיך להיות שחקנית פעילה בשוק משחקי הקז'ואל. לאוברון יש מעל 30 מיליון מבקרים ייחודים מדי חודש, הנוהגים לשחק ב-3,000 משחקים שלה, שנמצאים באתרים רבים של השותפים העסקיים שלה, כגון יאהו ו-msn.

בנוסף, החברה משתפת פעולה עם יצרניות הטלוויזיה סמסונג, פנסוניק ו-LG להטמעת המשחקים שלה במכשירי הטלוויזיה שלהן. שיתוף פעולה אחר של אוברון הוא עם מיקרוסופט, ששילבה את משחקי החברה במערכת ההפעלה שלה.

תומר בן-קיקי, טל קרת ועופר ליידנר הקימו את אוברון ב-2003, והיא מפתחת, מוציאה לאור ומפיצה משחקים הניתנים להורדה ולרכישה באינטרנט, בטלפונים סלולריים ובקונסולות משחק. שלושת המייסדים הישראליים של החברה לא עובדים כבר חודשים אחדים, ואת מקומם בהנהלה תפסו גורמים אמריקניים.

בנובמבר היא גייסה 16 מיליון דולר

בחודש נובמבר של 2010 גייסה אוברון 16 מיליון דולר נוספים מחלק מבעלי המניות הקיימים - גודלמן-זאקס, והקרנות אינפיניטי-סין וחברת ההשקעות Oak - כאשר מטרת הגיוס הייתה להרחיב את הפלטפורמה של המוצרים שלה גם לרשתות חברתיות. בעבר השקיעו בחברה גם ג'ף סקול, לשעבר יו"ר eBay, שהשקיע בה באמצעות חברת ההשקעות Capricorn Management; זוהר גילון; מורגן סטנלי; ובנק ההשקעות ליהמן ברדרס.

אוברון ביצעה כמה מהלכים אסטרטגיים, ובהם סדרת רכישות שהוערכה בהיקף של מעל ל-150 מיליון דולר. הרכישות הללו העמידו את סך כוח האדם בחברה על יותר מ-400 עובדים, כעשירית מתוכם במרכז הפיתוח של החברה ברמת גן. לפני כשנה דווח כי החברה פיטרה כמעט חמישית מכוח האדם שלה, מספר המוערך ב-100 עובדים.

אחת הטעויות שהשפיעו על אוברון בפעילות שלה היא שהיא לא זיהתה בזמן את שוק המשחקים ברשתות החברתיות. אוברון ניסתה להתגבר על התקלה כבר בחודשי הקיץ האחרון, כאשר השיקה את פלטפורמת בלייז, המציעה למפתחי משחקי קז'ואל להפיץ את המוצרים שלהם ברשתות שונות, כמו פייסבוק.