איטליה בנמל: מעדניית פרימו - מוקש בנתיב אל צלחת האוכל הפרטית

אחד הדוכנים המוצלחים ביותר בשוק המקורה היא המעדנייה האיטלקית פרימו, שמייצגת רובה ככולה את מוצרי חברת היבוא ריסטרטו, שלא נותר כבר אף מסעדן שמכבד את עצמו שאינו משתמש בשירותיה הטובים

מי שלא ראה את נשות צפון תל אביב והסביבה מסתערות בכל שישי בבוקר על דוכן העגבניות של ציון כהן ממושב תקומה, על הירקות האורגניים של ענן שיאון מקדש ברנע ועל התפוחים ופירות היער של עמיאל ברקוביץ' ממושב שעל ברמת הגולן, לא ראה שמחת התל אביבים מימיו.

דומה שלא נותר אף חובב אוכל באזור המרכז שהפרוטה מצויה בכיסו - או שיש לו סדר עדיפויות מוזר משהו, וזה כולל גם אותי - שלא ביקר עדיין בשוק האיכרים של יום שישי בנמל תל אביב. לא מעט מאלה הספיקו גם לבקר בשוק הנמל, שנפתח בצמוד לו ומתפקד כל השבוע, כמעט. בכל זאת עדיין אפשר לפרגן לחלקים מהשוק הזה מבלי להיחשד בבנאליה, אני מקווה.

אחד הדוכנים המוצלחים ביותר בשוק המקורה היא המעדנייה האיטלקית פרימו, שמייצגת רובה ככולה את מוצריה של חברת הייבוא ריסטרטו, שלא נותר כבר אף מסעדן שמכבד את עצמו שאינו משתמש בשירותיה הטובים.

צלפים ענקיים, עגבניות איטלקיות מקולפות במיץ או רוטב פאסטה שבו העגבניות כבר רוסקו מראש מתוצרת מוטי (Mutti); שלל לבבות ארטישוק כבושים או צרובים כמו גם מוצרי אנטיפסטי אחרים של פונטי האיטלקית, קמח פסטה ופיצה של פיבטי כמו גם פולנטה אינסטנט ופסטות של חברת דה צ'קו; פפריקה ספרדית מעושנת, שימורי טונה ואנשובי ספרדיים אולטרה-יקרים מבית אורטיז, סרדינים מבית cuca דובדבני אמרנה במיץ ועוד.

גם אם לא תקנו כאן דבר (וזה לא קל), טוב מראה עיניים. נסו מומלץ לא לוותר על הארטישוקים, ההופכים כל פסטה למרתקת וטעימים גם בפני עצמם כמזט קטן לפני האוכל.

פרימו היא ללא ספק מוקש מסוכן במיוחד בנתיב הייסורים אל צלחת האוכל הפרטית בבית, אבל לפחות נעים לדרוך עליו.

מעדניית פרימו בשוק הנמל. האנגר 12 נמל ת"א. 077-5493094. ב'-ה' ושבת 07:00-20:00, ו' 07:00-17:00