המדינה ערערה לעליון על העונש לבן-גור: מצבו הרפואי לא מונע מאסר

קובי בן-גור הורשע במתן שוחד בפרשת רשות המסים, אך נדון רק לעבודות שירות בשל מצבו הרפואי ■ הפרקליטות: להטיל עליו מאסר בפועל שירוצה מאחורי סורג ובריח; עבירותיו חמורות

‎‎המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ה') לבית המשפט העליון ערעור על גזר הדין של בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה בעניינו של קובי בן-גור, בפרשת המינויים ברשות המסים. כמו כן הגישה הפרקליטות בקשה לעיכוב ביצוע עבודות השירות שנגזרו על בן-גור.

הפרקליטות מבקשת להטיל על בן-גור עונש של מאסר בפועל שירוצה מאחורי סורג ובריח, ושיהלום את חומרת העבירות שביצע והנסיבות בהן בוצעו.

בן-גור הורשע, על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של מתן שוחד ובשתי עבירות של שידול עובדי ציבור למעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.

במסגרת הסדר הטיעון הודה בן-גור בכתב אישום מתוקן, לפיו הוא נתן שוחד לראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, בכך שסייע בקידום מינויו לראש הרשות, ובתמורה תבע ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ, ולפעול למען האינטרסים שלו.

‏בית המשפט המחוזי הבהיר בגזר דינו של בן-גור כי לפי מידת חומרת המעשים, העונש הראוי להם הוא מאסר של ממש. למרות זאת, המחוזי דחה את עמדת הפרקליטות להטיל על בן-גור עונש מאסר בפועל - וגזר את עונשו של בן-גור ל-6 חודשי עבודות שרות.

בית המשפט קמא הבהיר כי השיקול המרכזי שעמד לנגד עיניו בענישתו המקלה של בן-גור הוא מצבו הרפואי. הפרקליטות טוענת בערעור כי מצבו הרפואי של בן-גור לא הצדיק הימנעות מהטלת עונש מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח.

‎‎‏5 הסדרי טיעון

‏פרשת רשות המסים התפוצצה לפני כ-4 שנים, ובכירי הרשות בעבר ובהווה הואשמו בקבלת שוחד.

בחודשים האחרונים הגיעה הפרקליטות להסדרי טיעון עם 5 נאשמים מרכזיים בפרשה, במסגרתם נמחקו נגד חלקם עבירת השוחד. בנוסף לבן-גור הושגו הסדרי טיעון עם ראש הרשות לשעבר, ג'קי מצא; איש העסקים יורם קארשי; שמואל בוברוב, לשעבר סמנכ"ל למינהל ברשות; ויוסי שטיינמץ, לשעבר מנהל תחום יבוא אישי ורכב במכס.

בפרשה עדיין עומדים לדין שולה זקן ובכירי הרשות לשעבר, גידי בר-זכאי ויגאל סער.

במסגרת הסדר הטיעון עם מצא נמחקה עבירת השוחד, והוא נדון לשנת מאסר בגין סיוע לשוחד, מירמה והפרת אמונים. מצא הורשע בכך שקיבל סיוע מבן-גור וקארשי למינויו, ובתמורה איפשר להם דריסת רגל במינויים ברשות.

גם במקרה של בוברוב נמחקה עבירת השוחד, והוא הורשע במירמה והפרת אמונים; קארשי הורשע במתן שוחד, סיוע למתן שוחד ושידול להפרת אמונים; שטיינמץ, שהואשם בתחילה בשוחד, הורשע במסגרת ההסדר במירמה והפרת אמונים, והוסכם כי ייגזר עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות. ‏‎‎‏