נדחתה בקשת קצב להרחיב את הרכב השופטים בערעורו

ביניש: "הטענות המשפטיות שמעלים הצדדים אינן מעלות שאלות עקרוניות מן הסוג המקים עילה להרחבת ההרכב" ■ הרכב השופטים שנקבע כולל את מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, דחתה הערב (ב') את בקשת סנגוריו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב להרחיב את הרכב השופטים שידון בערעורו.

לדברי ביניש, "הטענות המשפטיות שמעלים הצדדים אינן מעלות שאלות עקרוניות מן הסוג המקים עילה להרחבת ההרכב. ההליך שלפנינו הינו הליך של ערעור על פסק דין של בית משפט מחוזי, ומועלות בו, כבדרך-כלל, טענות ערעוריות שיתבררו בדרך הרגילה".

לדבריה, "גם זהות המערער אינה מצדיקה הרחבה של מותב השופטים. זהות בעלי הדין אינה מהווה שאלה משפטית עקרונית, ומשכך אין בה כדי להוות עילה להרחבת ההרכב".

נזכיר כי אמש (א') פנו הסנגורים לביניש בבקשה להרחיב את הרכב השופטים שידונו בתיק. בבקשתם ציינו סנגוריו של קצב - עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אבי לביא ומיקי חובה - כי "מדובר בתיק חריג בנוף התיקים בהיסטוריית המשפט הישראלי, שבו נשיא מדינה לשעבר מערער על הרשעה בעבירות חמורות".

לדבריהם, בדיונים בבג"ץ בעניין הסדר הטיעון של קצב ב-2007 דן הרכב מורחב של 5 שופטים, אף ש"לא יכולה להיות מחלוקת כי השאלות המשפטיות העולות בערעור כבדות לאין ערוך מהשאלה שעמדה על המדוכה בדיון בבג"ץ".

לפי הערכות שנשמעו, הבקשה להרחיב את ההרכב באה על רקע אי-שביעות רצונם של קצב וסנגוריו מהרכב השופטים שנקבע, הכולל את השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן - הרכב הנחשב למחמיר בתחום עבירות המין.

מוקדם יותר היום החליטה רשמת בית המשפט העליון, דנה כהן-לקח, לדחות את הבקשה של סנגורי קצב להעביר את הדיונים בערעור הקבועים לימי פגרת בתי המשפט, וקבעה כי הדיונים בערעור יתקיימו באוגוסט, כמתוכנן.