הנפקת פראדה בהונג-קונג: תנסה לגייס 2.6 מיליארד דולר

מדובר בהנפקה הראשונית לציבור הגדולה ביותר שביצעה חברת מוצרי צריכה בהונג-קונג

ההנפקה הראשונית לציבור של החברה האיטלקית פראדה צפויה להניב 2.6 מיליארד דולר - ולהיות ההנפקה הראשונית לציבור הגדולה ביותר שביצעה חברת מוצרי צריכה בהונג-קונג.

טווח המחיר למניה שקבעה פראדה, הפועלת ממילאנו, נע מ-36.50 דולר הונג-קונג (4.69 דולר ארה"ב) ל-48 דולר הונג-קונג - כך מסרו שני מקורות יודעי דבר שביקשו לשמור על עילום-שם מכיוון שמדובר בהליך חסוי. על בסיס טווח המחיר צפויה החברה לגייס 2-2.6 מיליארד דולר, אמר אחד המקורות.

גודל ההנפקה הראשונית לציבור של פראדה עשוי להיות כפול מגודל הנפקת בל אינטרנשיונל הולדינגס, שגייסה 1.3 מיליארד דולר בהנפקה הגדולה ביותר שביצעה עד כה בהונג-קונג חברת מוצרי צריכה, על-פי נתוני בלומברג. באגמייקרס וסמסונייט מתכננות גם הן למכור מניות בהונג-קונג כדי להרוויח מהביקוש הגואה בסין למוצרי מותרות.

"הרבה מההנפקות הראשוניות לציבור שהתבצעו עד כה היו של חברות טיפוסיות למדי, ופראדה זה משהו שונה", אמר לי קינג פואי, שפועל מסינגפור ומנהל קרן בשרודרד, שהיקף הנכסים שניהלה ברחבי העולם, נכון ל-31 במארס, הגיע ל-331 מיליארד דולר.

סין תמשיך גם השנה לרשום את הצמיחה המהירה ביותר בעולם בביקוש למוצרי מותרות, והמכירות יזנקו ב-25% ל-11.5 מיליארד אירו (16.8 מיליארד דולר), כך העריכה חברת שירותי הייעוץ ביין ושות' ב-3 במאי. תוך 5 שנים תהפוך סין לשוק מוצרי המותרות השלישי בגודלו בעולם, להערכת ביין.

ההנפקה הראשונית לציבור משקפת מכפיל רווח של 28 לפראדה ב-2011, על בסיס הערכת הבנקים המארגנים את ההנפקה, אמר אחד המקורות. 6 חברות מוצרי מותרות ברחבי העולם, בהן בארברי גרופ, נסחרות במכפיל ממוצע של 21.1 על הרווח השנתי הצפוי בשנה הנוכחית, לדברי גולדמן זאקס גרופ.