3 שנים אחרי: המנכ"ל החרדי של שפע שוק חוזר לרשת

אורי קמינסקי התפטר מהתפקיד בהוראת הרב שטיינמן לאחר פרוץ חרם החרדים של שפע שוק בשל הפעלת סניפי AM:PM בשבת ■ הרב שטיינמן נתן לקמינסקי אישור לחזור לעבודה ברשת

קצת יותר מ-3 שנים אחרי שפרש מתפקיד מנכ"ל רשת שפע שוק של רבוע כחול, אורי קמינסקי חוזר לנהל את הרשת.

נזכיר כי קמינסקי, התפטר מהתפקיד בעקבות פרוץ חרם החרדים על רשת שפע שוק, וזאת בעקבות רכישת רשת המרכולים AM:PM על-ידי קבוצת אלון. המניע לחרם היה הפעלת רשת המרכולים בשבת.

קמינסקי התפטר בזמנו בעקבות הוראה של הרב אהרון ליב שטיינמן המזוהה עם הפלג הליטאי בקהילה החרדית. ל"גלובס" נודע כי הרב שטיינמן נתן לכעת קמינסקי אישור לחזור לניהול הרשת.

רשת שפע שוק היא תת-הרשת של רבוע כחול שהחלה את פעילותה במגזר החרדי והרחיבה אותו גם למרכזי אוכלוסיה חלשים מחוץ למגזר החרדי. בשיאה היו לרשת 47 סניפים, ש-9 מתוכם פעלו במרכזי אוכלוסייה חרדית בערים בני-ברק, בית-שמש, עמישב, אלעד, ירושלים, בית"ר, מודיעין עלית ואשדוד. מחזור המכירות של הרשת נאמד ב-2007 ב-1.4 מיליארד שקל.

מאז פרוץ החרם ספגה הרשת ירידה דרסטית במכירות, ומשזו לא התאוששה, בחרה רבוע כחול לסגור את מרבית סניפי שפע שוק ולפתוח במקומם סניפים של רשת מגה. ברבוע כחול נעשו מאמצים רבים להשיב את המגזר החרדי לרשת, אך בסופו של דבר מאמצים אלה נחלו כישלון.

כעת מבקשים ברשת להיבנות מחדש לא רק על המקצועיות של קמינסקי אלא גם על היותו מחובר לקהילה החרדית. האם זה יועיל? ימים יגידו.