ח"כ שאמה: "הליכוד מפלגה חברתית; נוזיל את מוצרי המזון"

יו"ר ועדת הכלכלה בראיון לגלי צה"ל: "כולם בכנסת רגישים לנושא עליית המחירים; אנחנו בעד שוק חופשי עד שיש עיוותי שוק" ■ מחאת המחירים: אלפים יחרימו את הקוטג'

מחאת המחירים במשק לא יורדת מהכותרות. בימים האחרונים מואצת המחאה, כאשר אלפי צרכנים בפייסבוק מתכוונים להחרים את גבינת הקוטג' של 3 היצרניות בחודש יולי, לאחר שמחירו נסק לכ-8 שקלים לגביע.

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, התראיין הבוקר (ד') לגלי צה"ל וציין כי "כולם בכנסת ערים ורגישים לנושא עליית המחירים, ואני לא רוצה להרחיב כרגע בנושא. אסור לדון כרגע בהוצאת מוצרים אחרים מהפיקוח, ואנחנו חושבים מה לעשות במוצרים שכבר הוצאו מפיקוח - ומחיריהם משתוללים".

שאמה-הכהן הוסיף כי "אנחנו בעד שוק חופשי עד שיש עיוותי שוק, שזה המצב הנוכחי במשק. מפלגת הליכוד חברתית, והאות 'מ' של ה'מזון' במשנת ז'בוטינסקי התחלפה ל'מונופול'. מחאה ציבורית חשובה והכרחית גם כדי לסייע בזירה הפרלמנטרית".

- אין הבדל בין שוק הסלולר לשוק הקוטג'?

"העשירונים התחתונים צורכים יותר מוצרי חלב מהעשירונים העליוניים, ולכן הפגיעה כפולה ומכופלת. הבעיה היא האינפלציה במחירי מוצרי היסוד".

- בכמה יירד מחיר גביע קוטג'?

"ביקשתי ממחלקת המחקר של הכנסת לבצע מחקר על מחירי מוצרי היסוד בישראל מול העולם. חברי הכנסת יפעלו כפי שפעלו בעניין מחירי הדלק, והתוצאות יבואו".