נחתמה העסקה למכירת מתחם תנובה ב-565 מיליון שקל

יורוקום נדל"ן, פאנגאיה ואלקטרה רוכשות את המתחם בת"א ויקימו 3 מגדלים בני 65 קומות בעלות של 2 מיליארד שקל

תנובה חתמה על העסקה בה היא מממשת את מגרש המחלבה הסמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב תמורת 565 מיליון שקל. הרוכשות הן יורוקום נדל"ן שבשליטת שאול אלוביץ', פאנגאיה נדלן שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר אלקטרה שבשליטת גרשון זלקינד. חברת אלקטרה תשמש כקבלן ראשי להקמת הפרויקט בסכום המוערך בכ-800 מיליון שקל.

תוכנית בניין עיר שחלות על המגרש מאפשרות לבנות בו כ-125 אלף מ"ר למשרדים, מגורים ומסחר. לפי הערכות בשוק, ניתן יהיה להקים מתחם זה בהשקעה כוללת של כ-2 מיליארד שקל. חברת אלקטרה תשמש כקבלן ראשי להקמת הפרויקט בסכום המוערך בכ- 800 מיליון שקל.

מימוש זה מגיע לאחר שבשנה שעברה מימשה תנובה יחד עם עיריית תל אביב והסוחרים את שלב א' של מתחם השוק הסיטונאי תמורת 950 מיליון שקל בתוספת מרכיב האפסייד על מכירת הדירות, במכרז בו זכתה קבוצה המורכבת מהחברות גינדי השקעות, האחים משה ויגאל גינדי ורבוע כחול נדל"ן.

השבוע פורסם מכרז לשלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי. ‏יצויין כי מגרש תנובה מצוי במרכז העסקים הראשי הצפוני של תל אביב (המע"ר הצפוני), שיהיה מתוחם בין נתיבי איילון ממזרח ודרך מנחם בגין ממערב. המע"ר הצפוני מתוכנן להיות אזור המשרדים החדיש ביותר של תל אביב והוא יוקם סמוך למגדלי עזריאלי ויכלול את פרויקט אגד, תנובה, בית גזית ובניין אכטמן.

‏לפי התוכניות שאושרו בשנה שעברה ניתן להקים במגרש המחלבה מספר מגדלים גבוהים ובניינים נמוכים בדפנות המתחם. כן מתוכננת בו כניסה ישירה לתחנת הרכבת הקלה שתוקם בלובי של אחד מבנייני המשרדים שיוקמו במגרש, באופן זהה למה שמקובל במגדלי היוקרה באירופה ובארה"ב. ‏

את הליך המכירה יריכזו שי אבא, מנהל השקעות בכיר באייפקס ועו"ד דיויד אמיד ממשרד ש. בירן ושות'.