מבחן דרכים: אאודי AG - רואה ואינה נראית

אאודי A6 החדשה מתאימה במיוחד לאלו שמחפשים פרופיל ציבורי נמוך, שמסתיר פינוק של מכונית יוקרה וריגושים של מכונית ספורט ■ בדיוק מה ששרי ממשלת ישראל סירבו לקבל

דמיינו לעצמכם שאתם פונים ליועץ ההשקעות שלכם עם 150 אלף דולר פנויים להשקעה. "יש לי בשבילכם עסקה נפלאה", יאמר האיש בחיוך בוהק. "בכסף הפנוי שלכם אוכל לרכוש לכם נכס שערכו הרשמי בספרים הוא 200 אלף דולר. על הנכס הזה אמנם תפסידו 15% כל שנה, אבל אם תחזרו אליי בתום תקופת ההשקעה כדי להשקיע שוב, אני מבטיח למצוא לקוח אחר, שאוכל לגלגל אליו חלק מההפסד". העסקה הזו אולי נשמעת כמו תרגיל פירמידה סהרורי, אבל זה פחות או יותר ההיגיון הכלכלי שניצב מאחורי העסקאות לרכישת רכב יוקרה חדש בישראל 2011.

בפלח רכבי היוקרה של ישראל, שבו הלקוחות מכורים ל"ימי מכירה מיוחדים", קיים כיום נתק בין המחירים הרשמיים במחירי היבואנים לבין מחירי המכירה בפועל. מנגד, כמעט לא ניתן למכור כיום רכב יוקרה משומש במחיר "מחירון", או אפילו במחיר קרוב אליו, מבלי להיעזר בשירותי הטרייד-אין המקצועיים של היבואנים, שניתנים לרוב כתנאי לגלגול עסקת רכישה חדשה.

אם מוסיפים לכך את מחירון לוי יצחק, שמרחף מעל השוק כמו כוח עליון ומדי פעם מנחית על נתיניו הכנועים ירידת ערך גורפת מקיר לקיר; את התחרות הגוברת מצד היבוא האישי, שמבלבלת את המערכות; ואת המאבק האישי של היבואנים על כל לקוח פוטנציאלי, תוך שימוש בשיטות שכנוע שלא היו מביישות משווקי יחידות נופש בניגריה - אפשר להבין מדוע שוק רכבי היוקרה הישראלי הוא שוק "למקצוענים בלבד".

אל תוך זירה קשוחה וסוערת זו נחתה בחודש שעבר בפנסים שלופים אאודי A6 החדשה - אחת משלוש המובילות המסורתיות של הפלח.

שמרני ונאיבי להפליא

השנה פוצלה משפחת A6 לשתי גרסאות שונות בתכלית: A7, שמיועדת ללקוחות שמחפשים פרופיל ציבורי גבוה; ו-A6 סדאן ה"קלאסית", שעיצובה תוכנן כנראה במחשבה על לקוחות שרוצים לראות אך לא להיראות.

הפנסים אמנם ייחודיים ואת הגריל הענק של אאודי אי-אפשר להחמיץ, אבל אחרי שעוברים את קו החרטום הופכים קווי המתאר לשמרניים ונאיביים להפליא, כמעט מתנצלים. אמנם שילוב של גלגלי 20 אינץ' מרהיבים עם צבע דוגמת חום-ברונזה, שבו צויד רכב המבחן שלנו, מעניק למכונית נוכחות כביש לא מבוטלת; אך כשהיא בצבע סטנדרטי ועם חישוקים רגילים, מעט מאוד אנשים יבחינו בה ברחוב.

עיצוב הפנים מחזיר את A6 לטריטוריה הטבעית שלה. הנהג מוקף בצבעים הרמוניים, בחומרי דיפון איכותיים להפליא ובמערכות פיקוד מתוחכמות, עם שלל צגים, אורות LED ומתגים מסתוריים. לזכותם של מהנדסי אאודי יאמר, שהנדסת האנוש הבסיסית ידידותית להפליא: אפשר להיכנס למכונית, להתניע, לשלב להילוך ולנהוג במשך חודשים.

אבל נהגים מתקדמים יותר שירצו לנצל את שלל הפונקציות למתקדמים, יצטרכו לבלות הרבה בחברת ספר הרכב, ששוקל כ-2.5 קילו. נראה אתכם מפענחים אינטואיטיבית מנגנון כוונון למושבים שדורש שימוש בחוגה אלקטרונית קפיצית, לחיצה על ארבעה מתגים והצצה בתפריט גראפי על צג ה-LCD.

פרט לכך זהו תא אקזקוטיבי מרווח מאוד, שקט להפליא, תומך היטב באנטומיה האנושית וייצוגי מאוד. גם תא המטען בנפח 530 ליטר יבלע ללא קושי ערכת מזוודות קשיחות בגודל "אקסטרה-לארג'" בדרך לשדה התעופה.

אינפו: אאודי קוואטרו A6-TFSI
 אינפו: אאודי קוואטרו A6-TFSI

מכווץ מרחקים ארוכים

בשלדה של A6 פגשנו באחרונה בגרסה האחות A7, ושמחנו לגלות שגם האחות ה"קלאסית" לא איבדה את הטאץ' הספורטיבי. המכונית מרגישה אמנם מעט רכה יותר בפניות וההיגוי שלה פחות מושחז במידה שולית, אבל היא עדיין מאפשרת לנהגיה לשחרר את העניבה ולצאת לגיחות עתירות אדרנלין וכוחות ג'י על כבישים מפותלים.

רכב המבחן שלנו צויד בצמיגים אופציונליים בחתך קיצוני של 35', שאמנם תורמים רבות לתחושה של "תנועה על פסי רכבת", אבל מתאימים יותר לפורשה 911 טורבו מאשר לרכב מנהלים שצריך להתמודד עם אספלט מזרח תיכוני. למרות זאת הצליחה A6 לספוג זעזועים בצורה סבירה. אנחנו משערים, שעם הצמיגים התקניים היא תהיה אפילו מכונית נוחה מאוד.

כמו כל אחיותיה הגרמניות, הכביש המהיר הוא שדה הציד הטבעי של A6. שילוב של מערכת הנעה כפולה-קבועה; בידוד רעשים מוחלט; מושבים נוחים, תומכים וכוח בלתי מוגבל - מכווץ מרחקים ארוכים. זו מכונית שיכולה לקחת את בעליה מתל אביב לאילת ובחזרה מבלי שיתגעגע אפילו פעם אחת למיקסר האווירי הרועש של "ארקיע".

גם את המנוע ואת תיבת הילוכים פגשנו ב-A7, ואנחנו עדיין סבורים שזהו המנוע הטוב ביותר שמוצע כיום בקטגוריה שלו. 300 כ"ס כבר אולי אינם מרשימים בימינו, אבל כשהם משולבים עם מומנט של 44 קג"מ, שמשודך לתיבת הילוכים אוטומטית מהירה להפליא, שמניע שלדה קלת משקל ועובר לגלגלים דרך הנעה כפולה, עדיין יוצרים קסם דינאמי. די אם נציין שהמכונית המגודלת והרבועה הזאת מזנקת מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות - הנתון הטוב ביותר בפלח שלה, ובפער לא קטן.

היצרן נוקב בנתון צריכה ממוצע רשמי דמיוני של כ-12 ק"מ לליטר ובפליטה של פחות מ-200 גרם CO2 לק"מ. להלן הוראות ההפעלה שבעזרתן ניתן לשחזר את הנתונים הללו: לבש נעליים עם סוליה רכה במיוחד, קח כדור ואליום, בחר במצב "יעילות" בתפריט האלקטרוני של הרכב, הקפד לנוע במישור בלבד, ואל תעבור את 100 הקמ"ש. בנהיגה רגילה, שמאפשרת לנצל את המכונית כהלכה, אסור לצפות ליותר מ-8-9 ק"מ לליטר.

אאודי A6 בגרסת 3 הליטר בנזין עולה, רשמית, 527 אלף שקל - פער זניח של אלפי שקלים בודדים ממתחרותיה לבית ב.מ.וו (535) ומרצדס (E350). לפיכך, לא המחיר יכריע אלא התוכן. A6 החדשה מתאימה במיוחד למי שרוצה פרופיל ציבורי נמוך, שמסתיר בתוכו פינוק של מכונית יוקרה וריגושים של מכונית ספורט. אנחנו משערים, שזה בדיוק מה שמחפשים כיום המנהלים באירופה מוכת המיתון או, להבדיל, שרי ממשלה בישראל, שסירבו לעצת יועצי התקשורת שלהם לבחור ב"סקודה" כרכב שרד.

מתחרות

בחודשים הקרובים ינחתו כמה מתחרות חדשות ומחודשות:

מרצדס E קלאס


לקראת 2012 צפויה סדרת E קלאס של מרצדס לעבור עדכון במסגרתו היא תקבל כמה שינויים קוסמטיים מינוריים בחוץ ובפנים, ובעיקר צמד מנועים חדשים. הראשון, שמיועד להתחרות ישירות במנועי V6 בנפח 3 ליטר של אאודי וב.מ.וו, הוא מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, שיופיע ב-E350. זהו המנוע שהוצג בראשונה ב-SLK והוא מציע 302 כ"ס וביצועים משודרגים. לצדו יוצג מנוע 4.6 ליטר כפול-טורבו עם 402 כ"ס

לקסוס GS


בתערוכת פרנקפורט בספטמבר תחשוף לקסוס רשמית את סדרת GS החדשה. לצד עיצוב "טכני" וספורטיבי יותר היא תציע שורה ארוכה של מערכות אלקטרוניות מתקדמות, תיבה אוטומטית בת 8 מהירויות ומנוע V6 התחלתי חדש בנפח 2.5 ליטר, עם נתוני חיסכון וביצועים משודרגים. מעליה תוצע גרסה עדכנית של GS450 ההיברידית עם הנעה חשמלית משודרגת

יגואר XF


הנשק החדש של יגואר בפלח היא XF המחודשת. העדכונים החיצוניים כוללים גריל, פנים ופגושים חדשים, ובתא הנוסעים יש מערך שעונים ומושבים חדשים. באגף ההנעה מצוידים כל הדגמים בתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות, שנתפרה ע"י יגואר ומציעה זמני תגובה מהירים. עד כה נחשף דיזל חדש וחזק וייתכנו עדכונים נוספים במנועים הקיימים