בריטיש ישראל תשתלט על כל קניון חדרה תמורת 260 מיליון שקל

רוכשת את המחצית הנוספת של קניון לב חדרה והופכת לבעלים היחידי הקניון ■ השווי הנגזר לקניון לב חדרה בדוחות בריטיש לסוף הרבעון הראשון של 2011 עמד על 492 מיליון שקל

בעסקה הראשונה מאז הושלם המיזוג בין חברת מליסרון וענקית הקניונים בריטיש ישראל , רוכשת היום (א') בריטיש ישראל את המחצית הנוספת של קניון לב חדרה תמורת כ-260 מיליון שקל והופכת לבעלים היחידי של הקניון.

‏כזכור, באפריל השלימה מליסרון, שבשליטת יולי, ליאורה ואייל עופר, את רכישת מניות השליטה בבריטיש ישראל (71%) מידי ליאו נואי ופויו זבלודוביץ' תמורת 1.7 מיליארד שקל.

עד כה החזיקה בריטיש ישראל ב-50% מקניון לב חדרה, ואילו במחצית השנייה בקניון החזיקה משפחת רויכמן. כעת החליטה בריטיש ישראל, תחת בעלות מליסרון, לממש את האופציה שהיתה ברשותה לרכישת המחצית השנייה בקניון מידי משפחת רויכמן תמורת כ-260 מיליון שקל, לפי שווי של 520 מיליון שקל לקניון.

מעתה תחזיק בריטיש ישראל במלוא הזכויות בקניון לב חדרה. רכישת המחצית השנייה של הקניון התאפשרה במסגרת אופציית ‏CALL‏ (אופציית רכש שמעניקה למחזיק האופציה את הזכות לרכוש את נכס הבסיס במחיר מימוש קבוע וידוע מראש למנפיק האופציה), שהוענקה לבריטיש ישראל עם רכישת המחצית הראשונה של הנכס במאי 2006.

השווי שנגזר לקניון לב חדרה בדוחות בריטיש לסוף הרבעון הראשון של 2011 עמד על 492 מיליון שקל.

‏שטחו הבנוי של קניון לב חדרה הוא 19 אלף מ"ר, ושיעור התפוסה בו הוא 99%. בקניון מוצעים כ-500 מקומות חניה. הרשתות השוכרות שטחים בקניון כוללות את מגה בול, סופר פארם, המשביר לצרכן, קסטרו, פוקס, רנואר, הוניגמן, בוניטה, עונות, מתאים לי, לוצ'י, אלדו, נעלי גזית, טבע נאות, קפה קפה, קפה גרג, מקדונלד'ס, בורגר ראנץ', קרביץ, ללין ובאג.

‏לפי נתוני סוף הרבעון הראשון מייצר קניון לב חדרה תזרים ‏NOI‏ שנתי בהיקף של כ-38.5 מיליון שקל, וכנגד הנכס עומדת יתרת הלוואה היסטורית בהיקף של כ-236 מיליון שקל, שבעיקרה הינה צמודת מדד ונושאת ריבית בשיעור של כ-6%, כשהלוואה זו אמורה להיפרע במסגרת העסקה.

‏‏"קניון לב חדרה הוא נכס איכותי במיקום אסטרטגי בלב חדרה", אמר אבי לוי, מנכ"ל חברת עופר השקעות ודירקטור בבריטיש ישראל. "בשנים האחרונות הנכס עבר הרחבה ושיפוץ מקיף, אשר מתבטאים גם בתוצאות התפעוליות החזקות אותם הקניון מציג. אני מעריך כי בנכס קיים פוטנציאל להמשך השבחה, בטווח הקצר עד הבינוני".

לדבריו, "במסגרת ביצוע עסקת הרכישה החברה החליטה לפרוע את מלוא ההלוואה העומדת כנגד הנכס, מהלך שצפוי להגדיל את היקף הנכסים הלא משועבדים של בריטיש בכ-500 מיליון שקל, וכפועל יוצא יאפשר לה לשמור על גמישותה הפיננסית וכן לתרום בצורה חיובית לביצועיה הפיננסים של החברה".