מיטב הולכת בעקבות פסגות: מעלה דמי ניהול בקרן כספית

מעלה דמי ניהול בקרן ישיר כספית ל-0.19% ■ מותירה את דמי הניהול על 0% לתקופה נוספת בקרן מיטב כספית - כדי להשאיר את הכסף "בבית"

לאחר שהובילה את טבלת התשואות וגייסה למעלה מ-4 מיליארד שקל, בית ההשקעות מיטב שבניהול אילן רביב הודיע היום על העלאת דמי ניהול בקרן הכספית שלו - ישיר כספית. דמי הניהול בקרן יעמדו החל מעוד שבועיים על 0.19% - שהם כגובה ההוצאות האפקטיביות של מיטב על ניהולה של הקרן.

במיטב למדו כנראה לקח ממקרה פסגות, ובקרן כספית אחרת של בית ההשקעות - מיטב כספית, ישארו דמי הניהול על 0% לתקופה נוספת. במיטב מקווים שאם לקוחות הקרן הגדולה יותר יבקשו לפדות את כספם, לפחות תהיה האפשרות להשאיר את הכסף "בבית" במקום לאבד אותו למתחרים. גם גופים אחרים מנהלים מספר קרנות כספיות, חלקן בדמי ניהול אפסיים וחלקן בדמי ניהול של עד 0.25%.

בענף הקרנות יש חשיבות רבה לדמי הניהול, במיוחד באפיקים הסולידיים ביותר שממילא התשואה בהם נמוכה יחסית. כאמור, בפעם האחרונה שמנהל קרנות גדול העלה דמי ניהול בקרנות הכספיות, הפדיונות מהקרנות שלו לא איחרו לבוא. זה היה כידוע בסוף השנה שעברה אז הורתה זהבית כהן, יו"ר פסגות ומנכ"ל קרן אייפקס - בעלת השליטה בבית ההשקעות, על העלאת דמי ניהול בכל הקרנות הכספיות של פסגות, ומאז הן איבדו כ-5.5 מיליארד שקל.

עד העברת הבעלות לקרן אייפקס פסגות נתפסה כאחד הגופים הזולים והקשובים לצרכי יועצי ההשקעות, והעלאת דמי הניהול שינתה את המצב וגם נתפסה בעיניהם כאובדן אמון.