עשרות שיחות לשמחון: אל תשתתף באירוע ההוקרה

כפי שנחשף ב"גלובס", המגזר החקלאי עורך הערב אירוע לשמחון בהשקעה של 80 אלף שקל ■ עשרות התקשרו בשעות האחרונות ללשכת שמחון וקראו לו לבטל את השתתפותו באירוע

מארגני מחאת המזון עושים צעד נוסף כדי לחדד את משבר האמון שבין המחלבות לבין הציבור: עשרות התקשרו בשעות האחרונות ללשכתו של השר שלום שמחון וקראו לו לבטל את השתתפותו באירוע המתוכנן לכבודו הערב (ג').

כפי שנחשף אמש (ב') ב"גלובס", חצי שנה לאחר שהשר שמחון סיים את תפקידו כשר החקלאות, עורך לו המגזר החקלאי הערב אירוע הוקרה תחת הכותרת "המגזר החקלאי על ענפיו מתכבד להביע הערכתו לשר התמ"ת ושר החקלאות לשעבר, שלום שמחון".

האירוע, שיתקיים בגני הצבי בדרום, ממומן על-ידי ארגון מגדלי הירקות ועל-ידי מועצת החלב, ולפי הערכות יושקעו בו 60-80 אלף שקל.

כאמור, מארגני חרם הקוטג' אינם מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים. בעמוד הפייסבוק של החרם ארגנו הפעילים מאז אתמול הסעות למקום האירוע, לצורך הפגנת מחאה, וכעת הם יוצאים בדרישה שהשר לא ישתתף באירוע.

"מנהיג אמיתי צריך להצטרף לציבור כאשר יש משבר, ולא לחגוג במנותק מהציבור", אומר איציק אלרוב, ממארגני חרם הקוטג'. "אנו מבקשים שהשר יודיע שהוא מבטל את הגעתו, ומבקשים מהשר לבטל את הגעתו לאירוע, משום שלא ראוי שהוא ישתתף באירוע כזה כאשר משק החלב המשבר. השר צריך להבין: מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ועליו להתייצב לצד הציבור".

כזכור, מחאת הקוטג' עדיין לא תמה. אף אחת מהמחלבות לא הורידה עדיין את המחיר ל-5 שקלים - כפי שדרשו המארגנים. למעשה, תנובה, שטראוס וטרה יישרו קו, והמחיר המלא של הקוטג' לצרכן קרוב ל-6 שקלים. גם יתר מוצרי החלב לא הוזלו.

עם זאת, בציבור ניכרת תחושת בלבול, שכן רשתות השיווק מציעות מבצעים שמאפשרים רכישת קוטג' בכ-5 שקלים.

מארגני החרם ממשיכים בפעילות הסברה ובהמשך השבוע ייצאו לסופרמרקטים, כדי להסביר ללקוחות מדוע יש להמשיך בחרם ולהימנע מקניית קוטג' וגבינה לבנה עד שמחירם לא יעלה על 5 שקלים, ולהימנע מקניית מעדני חלב שמחירם גבוה מ-2.90 שקלים.