חשד: עו"ד גור פינקלשטיין הזמין מהכלא חיסול של עד התביעה נגדו

פינקלשטיין, הנאשם כי שלח עבריינים לחסל את בן-זוגה של גרושתו ולפגוע בבכיר בעיריית ת"א שוטה חובל, חשוד כי בזמן שהותו במעצר הזמין את רצח רמזי בכר כדי למנוע ממנו להעיד בתיק

‎‎עו"ד גור פינקלשטיין, העומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב באשמה כי שלח עבריינים לחסל את דניאל כהן, בן-זוגה של גרושתו, ולפגוע במנהל אגף הפיקוח על הבנייה בעיריית תל-אביב, שוטה חובל, חשוד כי בזמן שהותו במעצר הזמין את רצח רמזי בכר, עד תביעה במשפטו, כדי למנוע ממנו להעיד בתיק.

‏לאחר חקירה סמויה עצרה אתמול (שבת) המשטרה את אביו של פינקלשטיין, איציק, רואה חשבון בן 64, לאחר שזה העביר בשליחות בנו עשרות אלפי שקלים לסוכן משטרתי סמוי, במחשבה שמדובר באדם שיסיע לו ולבנו לחסל את עד התביעה.

לפי החשד, פינקלשטיין הזמין את רצח עד תביעה באמצעות עציר שפגש בכלא השרון.

‏לפי החשד, לפני כחודש יצר פינקלשטיין קשר עם עצור ששהה עמו באותו תא בכלא השרון וביקש ממנו סיוע ברציחתו של בכר, שהיה עצור גם הוא.

המידע על פנייתו של פינקלשטיין הגיע למשטרה שפתחה בחקירה סמויה. במהלך החקירה התברר כי מי שאמור להעביר את הכסף תמורת הרצח הוא אביו של פינקלשטיין. ‏‎‎‏

הארכת מעצר

היום (א') בשעות הצהריים הורה בית משפט השלום בחיפה על הארכת מעצרו של גור פינקלשיין בשבוע נוסף, עד ל-24.7.11.

בנוסף, הורה השופט ערן קוטון לתביעה לאפשר לפסיכיאטר מטעם פינקלשטיין להיפגש עמו בתקופת מעצרו.

כן, דן בית המשפט בהמשך מעצרו של אביו של עו"ד פינקלשטיין, יצחק פינקלשטיין, והורה על המשך מעצרו ב-4 ימים.

במהלך הדיון טען בא-כוחו של האב, עו"ד אבי חימי, כי האב אמנם פעל על-פי הנחיותיו של הבן והעביר כספים לגורמים שונים, אך לא ידע דבר על תכנית פלילית שנרקמה, אם אכן נרקמה, על-ידי בנו בין כתלי בית הסוהר.

לטענתו, "החשוד נטול עבר פלילי שימש כרואה חשבון עשרות שנים. איש מוכר בקהילה. מהרגע שבנו נעצר, לפני כ-3 חודשים, הוא למעשה שימש כשליח, כבלדר, לבנו. הכוונה היא גם כאשר בנו פינה את המשרד שלו כי לא היה בו צורך יותר, הוא שכר משרד אחר, הוא שילם כסף לעורכי הדין, הוא פנה והסדיר את כל מה שקשור בעניינים הפיננסיים. גור ביקש ממנו לעשות כך או אחרת. אז הוא היה מבצע.

"זה לא אומר שברגע שהוא נפגש - ואכן אנו מאשרים שהוא נפגש מספר פעמים והעביר מספר סכומים עד אתמול בערב - זה לא אומר שהוא ידע דבר וחצי דבר על התוכניות שנרקמו בתוך בית הסוהר...

"האב שימש כיד-ימינו של גור והעביר כספים לכל מיני מקומות... הוא עשה זאת כרובוט... גור אמר לו שמדובר בעניין של חוקרים פרטיים שישיגו ראיות כאלה ואחרות שיעזרו בניהול ההגנה. ייתכן מאוד שהאבא, שבנו יקר לו מאוד, כמו לכל הורה, עשה ופעל, ואולי יש ריח לא טוב, אך אין בסיס ראייתי אמיתי להחשיד אותו בניסיון רצח".

השופט קוטון ציין כי "מחומר החקירה שהוצג לעיוני עולה לכאורה מעורבותו של החשוד במעשים המיוחסים לו בבקשה, וקיים חשד סביר כי החשוד היה מעורב בעבירות המפורטות בבקשה או למצער בחלקן", והוסיף: "שוכנעתי כי שחרורו או אי-מעצרו, בשלב זה, עלולים להביא לשיבוש הליכי חקירה ולסיכון בטחונו של אדם".