3 עובדים באקסלנס נחקרו ע"י רשות ניירות ערך

הערכות: יש קשר בין חקירת עובדי אקסלנס למעצרו של סוחר ניירות הערך שלומי שני, שקשור לפרשה שבמסגרתה נעצר מנכ"ל מנורה מבטחים פיננסים רונן אביגדור ■ שני שוחרר למעצר-בית

3 עובדי בית ההשקעות אקסלנס נחקרו ברשות ניירות ערך בשבוע שעבר - כך נודע ל"גלובס". לא ברור מהו הרקע לחקירה, אם כי סמיכות הזמנים לחקירתו של שלומי שני - סוחר ניירות הערך שנעצר בשבוע שעבר עם רונן אביגדור, מנכ"ל בית ההשקעות מנורה מבטחים פיננסים, מרמזת כי החקירות קשורות.

באקסלנס אישרו היום (ב') את הידיעה. "אקסלנס כגוף לא נבדקה ולא נחקרה, לא במישרין ולא בעקיפין, ואיש ממנהליה לא תושאל או נחקר. אנו מאשרים כי מספר מצומצם של עובדים נחקר, והם שבו לעבודה. בשלב זה אין לנו כל מידע או פרטים לגבי העניין, ואיננו יודעים את מהות הבדיקה. אנו מקווים כי איש מעובדינו אינו קשור לסוג האירועים עליהם קראנו בעיתון", נמסר מבית ההשקעות.

בתוך כך, סוחר ניירות הערך שלומי שני שוחרר היום למעצר-בית בן יום אחד, בתנאים מגבילים. שני יפקיד את דרכונו, ויוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ. כמו כן יפקיד שני ערבות של חצי מיליון שקל ויחתום על ערבות אישית בגובה 750 אלף שקל.

שני נעצר ביום שלישי שעבר ביחד עם אביגדור, בחשד כי בין החודשים נובמבר 2009 ומארס 2010 רכש אביגדור מניות דלות סחירות משני דרך קרנות הנאמנות שאותן ניהל. זאת, בעבור טובות הנאה כספיות שונות שקיבל מידי שני, בשווי שנגזר מהיקף העסקאות. לפי החשד, מדובר בעסקאות של מאות אלפי שקלים שהניבו לשניים רווחים משמעותיים.

שני נחשד בעבירות נוספות, בין היתר, כי עשה שימוש במידע פנים שקיבל מעובד בחברה הציבורית ‏פרימיום פי.אי.אייץ'‏‏ שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות. אמש (א') דיווחה החברה כי המנכ"ל, רן בן-תקווה, נחקר תחת אזהרה במשרדי הרשות.‏

ככל הידוע, יותר מ-10 מעורבים נוספים הקשורים לשני צפויים להיחקר בקרוב, חלקם מבתי השקעות אחרים בשוק, וכנראה שעובדי אקסלנס הם חלק מהמעורבים.

על-פי החשד, הסכמת הגופים לרכישת המניות משני התקבלה לאחר שהוא העניק להם טובות הנאה אישיות של עשרות אלפי שקלים במזומן.