מקאן, אדלר, שלמור, יהושע וזרמון ניגשו למכרז עיריית ת"א

היקף תקציב הפרסום של עיריית ת"א עומד על 8 מיליון שקל ■ התקציב מטופל כיום במקאן

משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, שלמור-אבנון-עמיחי, יהושע TBWA וזרמון-גולדמן הגישו מועמדות למכרז על תקציב הפרסום של עיריית תל-אביב - כך נודע ל"גלובס". היקף התקציב צפוי לעמוד על כ-8 מיליון שקל.

עוד נודע ל"גלובס" כי עם סיום פתיחת המעטפות של ההצעות המסחריות המהוות את החלק המכריע של הניקוד במכרז (55%), הסתמן כי מקאן-אריקסון, יהושע TBWA וזרמון-גולדמן הם משרדי הפרסום שהעפילו לשלב הבא.

בנושא זה נמסר מעיריית תל-אביב: "תהליך עיבוד הנתונים נמצא בעיצומו, והדבר ייקח עוד זמן מה, כך שלא ניתן לדעת בשלב זה מי עלה לשלב המסחרי".

מחלוקת על תנאי הסף

בתקציב הפרסום של עיריית תל-אביב מטפל כיום משרד הפרסום מקאן-אריקסון. כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות הוציאה העירייה מכרז חדש, שכבר עם פרסומו הצליח לעורר ביקורת בקרב משרדי הפרסום, שטענו כי תנאי הסף מאפשרים השתתפות רק של מקאן-אריקסון ואולי גם של אדלר-חומסקי.

הסיבה לביקורת הייתה דגש מרכזי לסוגים שונים של שירותי אינטרנט שאינם נמצאים בדרך-כלל במשרדי פרסום. המכרז דרש שמרבית השירותים יינתנו "in house" ולא על-ידי חברות-בנות. תנאים נוספים דיברו על דרישה למחלקה המתמחה בבניית אתרים עם הוכחה לבניית לפחות 3 אתרים ותחזוקתם. המשמעות היא שמשרד שאין לו מחלקה כזאת לא יוכל להשתתף במכרז.

בנוסף נכללו סעיפים שאמורים לתת ניקוד בפרמטר האיכות (שיהווה 25% מהניקוד הכולל), העוסקים ביכולות משרדים ביניהם מחלקת SEM מוסמכת google שתשב בתוך המשרד, מחלקת אנליטיקס מוסמכת google, מחלקת SEO מוסמכת google, מחלקת סלולר, מחלקת social ומחלקת פיתוח.

תנאי המכרז, פרט לנושא האינטרנט, עסקו גם בטיפול בתקציבים בגובה 80 מיליון שקל שנתי במהלך 2009-2010 והוכחה לניהול קמפיין בהיקף 500 אלף שקל לגוף ציבורי.

המכרז כולל ניקוד עבור 3 פרמטרים: עמידה בתנאי סף, שמהווה 25%; הצעת מחיר, שהיא כאמור החלק המשמעותי ביותר; ופרזנטציה, שתהווה 20%.

בעקבות הביקורת של משרדי הפרסום שהושמעה בכנס הספקים שערכה העירייה והסערה שעוררו תנאי הסף, שינה מי שכיהן אז כדובר העירייה, הלל פרטוק, חלק מהם, מה שאיפשר הרחבה של מספר המשרדים המשתתפים.