מרדית' וויטני: מחירי הבנקים מגוחכים, אין בזה שום הגיון

אנליסטית הבנקים בראיון ל-CNBC: הבנקים הגדולים בארה"ב לא הולכים לפשוט רגל, הם צריכים להסחר קרוב לערכם בספרים ולא בדיסקאונט של כ-50%

אנליסטית הבנקים המפורסמת, מרדית' וויטני, אמרה היום בראיון ל-CNBC כי מה שקרה בימים האחרונים במניות הבנקים הגדולים בארה"ב, כמו בנק אוף אמריקה , איננה הגיונית ונובעת מפאניקה. "זה מזכיר לי את ההתרחשויות בחודש פברואר 2009".

בנקים לא הולכים לפשוט רגל, הם צריכים להסחר קרוב לערכם בספרים ולא בדיסקאונט של כ-50%", אמרה וויטני. עם זאת, היא הוסיפה שהבנקים נראים כמו "זומבים" מכיוון שהעסקים שלהם לא ישתפרו במשך זמן ממושך.

בנוגע למצבה של כלכלת ארה"ב אמרה האנליסטית כי "אנחנו עומדים בפני תקופה ארוכה של שינוי מבני בכלכלה, וזה קרה כבר כמה פעמים בעבר. נעבור ממצב של כלכלה ממונפת לכלכלה שנשענת על בסיס אחר, כמו סחורות למשל, וזה לוקח זמן. כנראה זה יימשך כעשור".

לגבי הורדת הדירוג של ארה"ב על ידי סוכנות S&P אמרה וויטני כי "אני לא מקנאה בהם ולא מבינה למה הם נכנסו לעסק הזה של דירוג אג"ח מדינות מלכתחילה. אבל אחרי שהם איבדו כל כך הרבה מוניטין בשנים האחרונות הם כנראה הרגישו שהם חייבים לעשות את הדבר הנכון, גם אם זה יפגע להם בעסקים".

על שיעור האבטלה בארה"ב אמרה וויטני כי "אנחנו מדינה עשירה וצריך לקחת אנשים ובעזרת כסף ציבורי להכשיר אותם לעבודות חדשות".