36% מהמסעדות והפיצוציות באזורי הבילוי בת"א העלימו מס

במבצעי פשיטה של רשות המסים באזורי הבילוי התגלה גם כי 32% מנהגי המוניות מעלימים מס

36% מהמסעדות, פאבים, קיוסקים, פיצוציות ומינימרקטים באזורי הבילויים בתל-אביב ו-32% מנהגי המוניות מעלימים מס - נתונים אלה התגלו במסגרת שני מבצעי פשיטה על בתי עסק שערכה רשות המסים בשבוע שעבר בתל-אביב. במסגרת המבצעים נגבו 3.5 מיליון שקל מחייבים.

במסגרת המבצע הראשון, "קשת רחבה", שערך בסוף השבוע האחרון משרד השומה תל-אביב 1, יצאו כ-60 עובדי ניהול ספרים ממספר משרדי שומה, בליווי של חוקרי מס הכנסה מפקחים ושוטרים, ל-3 מוקדי בילוי עיקריים: סלמה ופלורנטין בדרום תל-אביב; נחלת בנימין, אלנבי וקינג ג'ורג' במרכז העיר; ונמל תל-אביב ושכונת צהלה בצפון העיר. במשך מספר שעות נערכו 67 ביקורות ניהול ספרים במסעדות, פאבים, קיוסקים, פיצוציות ומינימרקטים.

בתצפית שנערכה במסעדה בתל-אביב נתפס בעל עסק שהכניס תשלום שהתקבל במזומנים למגירה נסתרת. לאחר שהמבקרים הזדהו, לא נמצא הכסף במגירה, ומחשב העסק נתפס לבדיקה. בדיקת סרט הקופה העלתה כי מתבצעות הפחתות של תקבולים, כך שהתקבול לא בא לידי ביטוי בסיכום סרט הקופה הרושמת היומי.

באחת מהמסעדות האחרות בהן התגלו אי-רישום תקבולים, הסבירה בעלת העסק כי קופת העסק התקלקלה בתחילת החודש ונמצאת בתיקון. בינתיים, טענה, היא סופרת את הפדיון בסוף כל יום עסקים, רושמת על מעטפה את הסכום, ואת המעטפה תעביר למנהל החשבונות. לדבריה, היא לא ידעה כי עליה לרשום את התקבולים בפנקס הקבלות.

במבצע שני, שערך משרד השומה תל-אביב 5 בשבוע שעבר, נערכו 58 ביקורות בענפי המסחר והשירותים בתל-אביב, בפרט מוניות וחנויות לפירות וירקות. נמצא כי 26% מהעסקים שבוקרו לא רשמו הכנסות, ואצל 9% נמצאו ליקויים מהותיים בניהול ספרים. בענף המוניות שיעור אי-רישום ההכנסות עמד על 32%.

בחנות ירקות בתל-אביב נמצא כי נשמר הסיכום היומי, אך הפירוט נזרק. לדברי בעל העסק, "אלה ההוראות שנמסרו לי מרואה החשבון שלי, מהיום אתחיל לשמור את הפירוט המלא".

לבעל חנות ירקות נוספת בתל-אביב היה הסבר אף יצירתי יותר: "לחצתי על המקש, כנראה לא מספיק חזק".