ח"כ מטלון: לעצור את הרפורמה בפרסום ברדיו

הח"כ הדגיש כי לא נתקבלה עבודה הבוחנת את היתכנותו הכלכלית של המהלך

החלטת רשות השידור לפצל את זיכיון הפרסום של תחנות הרדיו ל-5 זיכיונות שונים ממשיכה לעורר הדים: ל"גלובס" נודע, כי חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון פנה במכתב ליו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, בדרישה לעצור לאלתר את ביצוע הרפורמה שהציעה הרשות.

"אני פונה אליך כמי שעתידו של השידור הציבורי חשוב לו", כותב מטלון, "ונדמה כי צעדים פזיזים של הרשות עלולים להוביל לקריסתו".

לטענתו, "נראה שרשות השידור לא בחנה לעומק את ההשלכות בדבר הפיצול עד כדי סיכון ופזיזות של הרשות". נשען על הכתבה שפורסמה ב"גלובס", שבה צוטטו בכירי הענף מתבטאים נגד המהלך המתגבש, כותב חבר הכנסת: "להערכת כולם, כפי שהעריכה גם הוועדה, המהלך ירסק את מודל ההכנסות של רשות השידור. נראה לי שרשות השידור בחרה נתיב שיסכן עשרות מיליוני שקלים מהכנסותיה בכל שנה.

"לאור הרפורמה העומדת בשער והמימון הכבד שיידרש לה מכספי הציבור, אני מודאג מאד מהידיעות שמגיעות אלי בימים אלה, על-פיהן רשות השידור מתכוונת לצאת במכרז כבר בימים הקרובים, וזאת עם הפיצול הנ"ל ל-5 זכיינים ומבלי להציג את העבודה הכלכלית שאותה דרשת". מטלון אמר את הדברים בהתייחס לדבריו לדרישתו של יו"ר רשות השידור עצמו, אמיר גילת, לחזור לוועדת החינוך ולהציג לה ניתוח כלכלי שיתמוך במהלך.

לסיכום מדגיש מטלון: "עתידו של השידור הציבורי חשוב ונדמה שצעדים פזיזים ולא אחראיים עלולים לכרות את הענף שעליו נשענת הרשות".

"אני פונה אליך", קורא חבר הכנסת, "לפעול לאלתר ולעצור את המהלך הלא אחראי שעלול להסב נזק רב לקופה הציבורית".

תגובת רשות השידור לא נתקבלה עד לסגית הגיליון.