תוכנית המגדל במגרש "ידיעות" - לדיון בוועדה המקומית

הוועדה תדון בתוכנית העיצוב האדריכלי למגדל בגובה של עד 53 קומות במגרש בית "ידיעות אחרונות" ■ המגדל יכלול כ-1,000 מ"ר למסחר, כ-31 אלף מ"ר לתעסוקה ו-9,172 מ"ר למגורים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ת"א תדון היום (ד') בתוכנית העיצוב האדריכלי למגדל בגובה של עד 53 קומות במגרש בית "ידיעות אחרונות", כחלק מתוכנית מרכז העסקים הראשי (מע"ר) הצפוני של העיר.

התוכנית, ביוזמת עיתון "ידיעות אחרונות", היא במסגרת המע"ר הצפוני של ת"א, שיהיה מתוחם בין נתיבי איילון ממזרח לדרך מנחם בגין ממערב, וישמש כאזור המשרדים החדיש ביותר של העיר. המע"ר יוקם סמוך למגדלי עזריאלי ויכלול את פרויקט אגד, תנובה, בית גזית פז, בניין אכטמן ומגדל הצעירים.

לפי תוכנית העיצוב, יכלול המגדל כ-1,000 מ"ר למסחר, כ-31 אלף מ"ר לתעסוקה ו-9,172 מ"ר למגורים, שישולבו החל מהקומה ה-26 של המגדל, כשבשטח זה ניתן יהיה לשלב גם שימוש למלונאות. כל אלה מעל חמש קומות תת-קרקעיות של חנייה.

כמו כן, יתוכננו שתי כיכרות, האחת בפינת הרחובות מוזס ומנחם בגין והשנייה, שתהיה דרומית לה, תמשיך את רצף המרחב הציבורי המיועד להולכי הרגל צמוד לקניון עזריאלי. אחת מהן תחובר לכניסות וליציאות של תחנת הרכבת הקלה בתוואי שיעבור במקום.

לפי התוכנית, גם במרתף הראשון של החנייה התת-קרקעית מוצע חיבור לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה, ותתאפשר להסב חלק ממרתף החנייה העליון למסחר בעתיד.