השקת מתחם "שרונה" בת"א נדחית לקיץ הבא

חילופי האשמות בין המינהל ליזמים לגבי נסיבות העיכוב ■ עד כה נחתמו הסכמי שכירות עם 25 עסקים שונים, בתעריף הנע סביב 300 שקל למ"ר לחודש

פתיחת מתחם "שרונה", שבדרום הקריה בתל אביב, שתוכננה לרבעון הראשון של 2012, תדחה לקיץ הבא, לחודשים יוני או יולי. כך נודע ל"גלובס".

יזמי המתחם מפנים כעת אצבע מאשימה כלפי מינהל מקרקעי ישראל ששיווק את המתחם לפני כשנתיים וטוענים כי הפתיחה נדחית בשל עיכוב בעבודות הפיתוח שעליהן אחראי המינהל.

"עבודות הפיתוח מטעם המינהל מתעכבות בשלושה חודשים", מסרה החברה המפתחת "שרונה", שביקשה להזכיר שמדובר "בפרויקט השימור הגדול ביותר בישראל". היזמים מבטיחים שהפרויקט ייפתח בקיץ 2012 בעיכוב שלא יעלה על שלושה חודשים.

27 מבנים ליזמים, 6 לתושבי העיר

תגובת המינהל הרשמית שנמסרה ל"גלובס" היא כי הוא "יסיים את עבודות הפיתוח כמתחייב בחוזה". ואולם, גורמים במינהל טענו שהיזמים הם שלא עומדים בלוחות הזמנים של ביצוע המטלות בפרויקט המורכב, כמתחייב בהסכם איתם.

מתחם "שרונה" משתרע על פני 45 דונם, ויש בו 33 מבנים, שמתוכם הוחכרו 27 ליזמים. שישה נוספים הושארו בידי עיריית תל אביב, לטובת צורכי ציבור.

החלק המערבי של המתחם מוחזק בידי קבוצה שחבריה הם היזם מוטי קירשנבאום, הפרסומאים ראובן אדלר ואייל חומסקי, מנכ"ל אזורים לשעבר, מתי דב וקרן מידאס השקעות. בחלק המזרחי מחזיקה קבוצת רוגובין, שבשליטת קובי רוגובין וחברת אברהם אירני להשקעות, בבעלות משפחת אירני.

יזמי "המושבה הטמפלרית" שמדרום לקריה בת"א רכשו את המתחם במכרז המינהל בשנת 2009 תמורת כ-90 מיליון שקל. בנובמבר אשתקד החלו היזמים להשכיר את שטחי המסחר.

שלוש עסקאות חדשות

לפי הערכות, דמי השכירות בעסקאות נעים סביב 300 שקל למ"ר לחודש. עד כה הושכרו במתחם שרונה שטחים ל-25 עסקים, המהווים 80% מהשטחים, ובהם: סטימצקי, קפה נטו, רשת הקוסמטיקה לאוקסיטן (L'OCCITANE), קפה לנדוור, אדידס, קום-איל-פו והשף רן שמואלי.

באחרונה הושכרו עוד שלושה שטחים במתחם: חברת "גאיה משחקי חשיבה" שכרה 100 מ"ר בשתי קומות, במבנה שנבנה לפני מלחמת העולם הראשונה ונודע גם בשם "בית קארל שטלר", על שמו של פרדסן שהחזיק גם באחד ממשקי החלב הגדולים במושבה. הסכם השכירות משלב דמי שכירות ותשלום אחוזים ממחזור המכירות, למשך שלוש שנים, עם אופציה לארבע נוספות.

73 מ"ר הושכרו לסושי בר "אקיקו", במבנה 101 - "בית גוטלוב גראצה", שנבנה בגל הראשון של הבנייה בשרונה, בשנות ה-70 של המאה ה-19. בקומת הקרקע פתח גוטלוב גראצה סדנה לנפחות ברזל וב-1948 שימש המבנה מטה לאחד מגדודי הפלמ"ח. ההסכם משלב דמי שכירות ותשלום אחוזים ממחזור המכירות, למשך חמש שנים עם אופציה לחמש נוספות.

באותו המבנה הושכרו עוד 30 מ"ר לרשת התכשיטים הישראלית "BeadArt" של צמד המעצבות ניצה יראל ואורלי ארנון אסיף, המשלבות עבודת אמנות עם מוטיבים מעולם האופנה הבינלאומי. הסכם השכירות זהה באופיו ואורכו להסכם שנחתם עם "אקיקו".