בית משפט בגרמניה ידון בשאלה "האם החילוץ ליוון חוקי?"

אנליסטים בשוק מעריכים כי בית הדין יקבל החלטות לגבי חילוצים עתידיים ולא על אלה שכבר הוסכם עליהם ■ "התחושה שלי הם שפוט יחזירו את הכדור בחזרה לממשל"

בית המשפט בגרמניה ידון מחר (ד') בשאלה "האם החילוץ ליוון מנוגד לחוק?". זאת, לאחר שקרן המטבע הבינלאומית והאיחוד האירופי הסכימו על חבילות חילוץ למדינות גוש האירו שנקלעו למשבר חוב, ביניהן, יוון שצפויה לקבל בקרוב את החלק השני של החילוץ.

באופן תיאורטי, השופטים יכולים לכפות על הממשל הגרמני לדרוש את הכסף מהקרן בחזרה, מה שעלול להטיל צל כבד על השיקום של גוש האירו. אנליסטים בשוק מעריכים כי בית הדין יקבל החלטות לגבי חילוצים עתידיים ולא על אלה שכבר הוסכם עליהם.

"השווקים יגיבו בירידות חדות אם התוצאה תהיה שלילית, ולא יגיבו בכלל אם בית המשפט לא יקבל החלטה", אמר לותר מנטל, בכיר בחברת ההשקעות Octopus לרשת CNBC. "התחושה שלי הם שפוט יחזירו את הכדור בחזרה לממשלה".

אמנם בית המשפט לא בהכרח ישים את חבילת החילוץ ליוון בסימן שאלה, אך זה עלול לתרום לקושי של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לגייס את התמיכה הנדרשת כדי לאשר את הסיוע למדינות הסובלות מחובות תופחים.

נזכיר כי המפלגה שמרקל עומדת בראשותה ספגה השבוע עוד הפסד בבחירות המחוזיות בגרמניה, לאחר שמתחילת השנה המפלגה הפסידה בחמש מחוזות. תוצאות אלו מעידות שהציבור בגרמניה מתנגד בתוקף לכוונתה של מרקל לקחת אחריות על מאמצי החילוץ של האיחוד האירופי ממשבר החוב שנקלע אליו.