רשת שופרסל נקנסה ב-250 אלף שקל בגין הטעיית צרכנים

שופרסל הורשעה בהטעיית צרכנים בכך שגבתה מחירים גבוהים מאלה שסומנו על המוצרים במדפים ■ שופרסל בתגובה: "מדובר בטעויות שנעשו בתום-לב ובאופן נקודתי לפני שנתיים"

רשת השיווק שופרסל, הנמנית עם קבוצת IDB של נוחי דנקנר, נקנסה ב-250 אלף שקל לאחר שהורשעה על-ידי בית משפט השלום בהטעיית צרכנים.

סכום הקנס כולל הפעלת התחייבות קודמת, ובית המשפט חייב את שופרסל גם לחתום על התחייבות בסך 150 אלף שקל שלא לעבור עבירה דומה בשנתיים הקרובות. התחייבויות בסך 1,500 שקל הוטלו גם על 3 מנהלי סניפים של הרשת.

שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, אברהם הימן, הרשיע בשבוע שעבר את רשת שופרסל בניהולו של הנשיא והמנכ"ל אפי רוזנהויז בהטעיית צרכנים, בכך שגבתה מהצרכנים בסניפים מחירים גבוהים מאלה שסומנו על המוצרים במדפים.

בעקבות תלונות של צרכנים אשר בדקו את חשבונות הקנייה ברשת שופרסל, מבקרי משרד התמ"ת ערכו ביקורות בסניפי שופרסל במחוז תל-אביב, במסגרתן התגלו עבירות שהובילו לכתב אישום.

מכתב האישום, שהוגש במארס 2011, עולה כי שופרסל הטעתה את הצרכנים כאשר היה עליה לפקח ולוודא כי המחירים המצוינים על המוצרים שבמדפים יהיו תואמים למחיריהם בקופה ולא ייווצרו הפרשים לרעת הקונה. העבירות בוצעו בחודשים מאי ואוגוסט 2009 ופברואר 2010.

כך למשל, עלה כי בסניפי שופרסל ברמת-השרון, בחנות שופרסל דיל בחולון ובסניף שופרסל ברמת-אביב ג' נמכרו מוצרים במחיר גבוה משהיה מצין עליהם - בעשרות מוצרים יחדיו.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן, עו"ד תמר פינקוס, שבה ומדגישה כי "ייערכו ביקורות חוזרות ונשנות בכל רשתות השיווק למיניהן, כדי לוודא כי חוק הגנת הצרכן מקויים ככתבו וכלשונו החל מהצגת מחירים, עבור למבצעים וכלה בהטעיות בפרסום, ובכל מקום בו תמצא הפרה הפוגעת בזכויות הצרכנים תיערך אכיפה קשה ובלתי מתפשרת".

משופרסל נמסר בתגובה: "העבירות נשוא פסק הדין מקורן בטעויות שנעשו בתום-לב, באופן נקודתי ולפני שנתיים. אנו מצטערים על כך, והופקו לקחים בנושא. שופרסל פועלת כל העת למניעת הישנותן של טעויות כאמור ותכבד את החלטת בית המשפט".