קיצוצים בחברת החשמל: ראשי ועדי העובדים ייאבקו בהנהלה

המהלך הוא בתגובה להחלטתה לקצץ ללא הודעה מראש את תוספת השעות הנוספות ■ חברת החשמל: "נוכח מצבה הפיננסי של החברה, החליטה ההנהלה על הפחתה עד לסוף 2011"

קיצוצים בשכרם של עובדי חברת החשמל: ראשי ועדי המהנדסים, הטכנאים וההנדסאים בחברת החשמל הודיעו הבוקר (א') כי יפתחו במאבק נגד ההנהלה בתגובה להחלטתה לקצץ ללא הודעה מראש את תוספת השעות הנוספות שמקבלים העובדים לשכרם.

הנהלת החברה טוענת כי מדובר בקיצוץ המתחייב מהמצב הפיננסי הקשה שאליו נקלעה החברה וכי הצעד בוצע בתיאום עם "ראשי ארגון העובדים", ואולם ראשי ארבעה ועדים בחברה הודיעו הבוקר בעצומה שהופצה לעובדים כי לא ידעו דבר על המהלך וכי הצעד לא הובא כנדרש לדיון במזכירות הארצית של וועד העובדים.

גורמים בוועד העריכו כי ההנהלה הסתפקה בתיאום המהלך עם יו"ר המזכירות מיקו צרפתי הנחשב "פרגמטי" והעדיפה שלא להתעמת עם ועדי המהנדסים וההנדסאים שנחשבים מיליטנטיים.

במסגרת הקיצוץ הופחתה תוספת השעות הנוספות הגלובאלית לתקופה של ארבעה חודשים, עד סוף השנה האזרחית. במקביל הופחתו תוספות השכר וההפרשות לקופות גמל ולביטוח פנסיוני שמופרשות מהתוספת שקוצצה. בהנהלה טוענים כי ההפחתה באה על רקע מצבה הפיננסי הקשה של החברה שהוחמר לאחרונה עקב הפסקת הזרמת הגז המצרי שמאלצת את החברה לרכוש סולר ומזוט יקרים כדי להפעיל את תחנות הכוח.

דוברת חברת החשמל מסרה כי "העמידה בתקציב השעות הנוספות וביצוען - הן באחריות הנהלת החברה. נוכח מצבה הפיננסי של החברה, החליטה ההנהלה על הפחתת המכסה המתוקצבת של השעות הנוספות עד לסוף שנת 2011. היות ורכיב זה הוא במובן מסוים רכיב שכר, תואמה ההפחתה עם ראשי ארגון העובדים".