סטורנקסט: החרם מכה בתנובה - ירידה של 4.4% במכירות

בשבוע הראשון לחרם ירדו מכירות תנובה ב-4.4%, ובמקביל עלו מכירות שטראוס ב-2.3%, ומכירות טרה עלו ב-2.7%

‎‎מכירות תשלובת החלב של תנובה רשמו בשבוע הראשון לחרם הצרכנים ירידה של 4.4% - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". באותה תקופה עלו מכירותיה של קבוצת שטראוס ב-2.3%, ואילו מכירותיה של חברת טרה עלו ב-2.7%. כלל מכירות שוק החלב ירדו בשבוע זה ב-1% והסתכמו ב-147.7 מיליון שקל.

לדברי רשתות השיווק, בימים האחרונים התמתנו הירידות במכירות תנובה הודות למבצעים האגרסיביים שלה.

תנובה רשמה בשבוע הראשון לחרם ירידות בקטגוריות ליבה של החברה. מכירות החלב הניגר ירדו במונחים כספיים ב-7.1%, בעוד המכירות של שטראוס באותה קטגוריה עלו ב-18% ושל טרה ב-5.4%.

מכירות קוטג' תנובה רשמו ירידה של 7.4% במונחים כספיים ו-2.5% במונחים כמותיים. הפער נובע מירידת המחיר לצרכן בעקבות המבצעים. באותה תקופה עלו מכירות קוטג' טרה ב-18%, ואילו מכירותיה של שטראוס עלו ב-5.4%. עם זאת, תנובה המשיכה לשלוט בקטגוריה, עם נתח שוק כספי של 65.2%.

בקטגוריית הגבינות הרכות רשמה תנובה בשבוע הראשון לחרם ירידה של 7.3%, אולם רשמה עלייה של 4.3% במונחים כמותיים. גם פער זה נובע מהמבצעים של החברה.

בקטגוריית היוגורט רואים מגמה הפוכה: שם המכר הכספי של תנובה ירד ב-5.7%, והמכר הכמותי ירד ב-2.9%. פער זה מעיד על עליית מחיר.

מכירות המעדנים של תנובה ירדו בשבוע הראשון לחרם ב-3.4% במונחים כספיים וכמותיים, ובקטגוריה זו נראה כי המגמה החריפה לאחר ששטראוס יצאה במבצע על מילקי (4 ב-10 שקלים), המעדן הנמכר ביותר בישראל.

מכירות שוקו שוק של תנובה שמרו על יציבות כספית ועלייה של 5.2% במכר הכמותי. קטגוריית השוקו נשלטת על-ידי שטראוס, שרשמה עלייה של כ-3% במכירות. מכירות שוקו טרה ירדו בכ-6% במונחים כספיים וכמותיים. ‏‏‎‎‏

שבוע ראשון לחרם - המכירות יורדות
 שבוע ראשון לחרם - המכירות יורדות