פרשת גלנט, הגירסה הדיאטתית

מציאות שבה איש הישר בעיניו יעשה מפחידה אותי יותר ממחיר 8 שקלים לגביע קוטג'

לפני (ואולי במקביל) לדרישה הצודקת ל"צדק חברתי", צריך לזכור את הדרישה הבסיסית לסתם צדק והתעקשות לשמירה על שלטון החוק. מציאות בה 'איש הישר בעיניו יעשה' מפחידה הרבה יותר מ'קפיטליזם חזירי' או ממחיר 8 שקלים לגביע קוטג'.

במשך תקופה ארוכה כתבנו והתרענו על האדישות שבה מתקבלת פה עבריינות הבנייה - חלוקת דירות, בנייה ללא היתר, שימושים חורגים בקרקע חקלאית ועוד. עד שבאה סאגת ביטול הרמטכ"לות של יואב גלנט בעקבות בנייה לא חוקית במושב עמיקם - והוכיחה כי לעיתים הצדק כן מתגלה, ואולי הוא אפילו קיצוני מדי כשהוא רק בורר את קורבנותיו פה ושם.

"לפחות אצל גלנט", כתבנו פה בינואר, "יש לכך אפקט הרתעתי וציבורי שאולי גם ישנה את ההתייחסות שלנו מכאן ולהבא".

ואכן, בשבוע שעבר התבשרנו כי מדובר ביותר ממקרה אחד. בגלי צה"ל דווח כי נמנע מינויו של סגן ניצב תומר בדש למפקד תחנת באר-שבע, בשל חריגות בנייה בביתו שבעומר - בסך-הכול בניית ממ"ד ללא היתר, אולם עוד אבן-דרך הרתעתית במה שהיה עד אתמול 'עבירה-לייט' שכולם עושים.

ויחד עם זאת, למרות התמורות ביחס שלנו ל'עברייני-לייט', צריך לזכור כי לא מעט בכירים אחרים (ע"ע עוזרות-הבית של שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה) יודעים כיצד במקרים מעין אלה ניתן להפיל בזריזות את התיק על ה'עזר כנגדם', בעוד שהם רוחצים בניקיון-כפיים ומוכיחים כי ידם לא הייתה במעל.