מעצרו של ממציא "מדבקת הפלא" אריק קליין הוארך עד תום ההליכים

קליין נאשם בהונאת משקיעים יחד עם ד"ר עמוס בוחניק ■ ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה לאחר ששירות המבחן פסל את האנשים שהציע קליין כמי שיפקחו עליו כשישהה במעצר-בית

בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך היום (ד') את מעצרו של אריק קליין, הנאשם בהונאת משקיעים בצוותא עם ד"ר עמוס בוחניק, עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

השופט עודד מודריק הסביר כי ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה לאחר ששירות המבחן פסל את האנשים שהציע קליין כמי שיפקחו עליו בעת שישהה במעצר-בית, ובהם בת-זוגו של קליין.

החלטתו של מודריק התקבלה לאחר שקליין עתר לבית המשפט העליון וטען כי השארתו במעצר מנוגדת לעיקרון השוויון ומפלה בינו לבין הנאשם הנוסף, בוחניק, שכבר שוחרר מהמעצר כמעט ללא תנאים מגבילים.

העליון הנחה את בית המשפט המחוזי לתת את החלטתו רק אחרי קבלת תסקיר שירות המבחן. "בהחלטתי דנן אני מבקש למלא אחר ההנחיה של העליון ככתבה וכלשונה בלי לסור ממנה ימין ושמאל", כתב השופט מודריק.

כתב האישום נגד קליין ונגד בוחניק הוגש במאי השנה. על-פי כתב האישום, במהלך 2009 החליט קליין להוציא במירמה כספים מאנשי עסקים, על-ידי כך שהציג עצמו בפניהם בכזב כאיש עסקים ויזם המפתח מוצרים טכנולוגיים מתקדמים. בעקבות זאת רשמו קליין ובוחניק על שמו של בוחניק חברה בשם "SAFE SKY", שהוצגה בכזב כחברה המפתחת מגוון מוצרים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה והתקשורת.

לפי כתב האישום, ביוני 2009, במסגרת תוכנית המירמה, פירסמה החברה הודעה, ולפיה היא פיתחה מדבקה ייחודית ומהפכנית, שבכוחה לחזות מבעוד מועד התקפי לב. ההודעה בדבר "מדבקת הפלא" עוררה עניין רב בקהילה הרפואית בפרט ובציבור בכלל. במסגרת המירמה פירסמו הנאשמים כי חברת הענק MSI חתמה עימם על חוזה של מיליארדי שקלים בעבור מכירת הזכויות של המדבקה.

ואולם, למחרת ההודעה על העסקה נחשף ב"גלובס" כי לא ניתן לאתר את הפטנטים או את אישור ה-FDA למדבקה, והתברר כי כלל לא פותחה מדבקה כזו, וכלל לא נוהלו מגעים עם MSI.

אחרי שנחשפה תרמית המדבקה, מואשמים קליין ובוחניק כי הציגו החל מיוני 2009 ועד מארס 2011 בפני מספר יזמים בעלי ממון מצגים כוזבים נוספים, ומשכו אותם במירמה להשקיע כ-10 מיליון שקל במוצרים טכנולוגיים מתקדמים, שלא היו ולא נבראו.

לפי כתב האישום, הם עשו זאת באמצעות מסמכים שזייף קליין, לרבות מסמכים הנחזים להיות מסמכים בנקאיים. בנוסף, כחלק ממצג-השווא שכרו הנאשמים משרדים מפוארים ברמת-גן, שירותי עורך דין, אנשי יחסי ציבור ורואי חשבון, ונעזרו באנשי מנהלה, גרפיקאים, אנשי מחשבים ומתווכים.