היחסים מתקררים? סכסוך מסחרי בין טורנדו לשלמור

הסכסוך המסחרי מתנהל מול יוניון, החברה שרוכשת את המדיה עבור שלמור-אבנון-עמיחי ■ במקביל מנהלת קבוצת טורנדו מו"מ עם ראובני-פרידן

שנתיים בלבד לאחר שקבוצת טורנדו העבירה את תקציב הפרסום שלה למשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, עומדת ההתקשרות בין הצדדים על פרשת דרכים: ל"גלובס" נודע כי בין הקבוצה לבין משרד הפרסום מתנהל סכסוך מסחרי שבעטיו עשוי הקשר ביניהם להסתיים.

עיקר הבעיה נעוצה לא במשרד הפרסום עצמו, אלא בחברת המדיה יוניון שרוכשת את המדיה עבור שלמור. נראה כי יוניון מסרבת להמשיך לעבוד עם קבוצת טורנדו על-פי התנאים המסחריים הקיימים, זאת למרות שבשלמור מעוניינים לשמור את תקציב הקריאייטיב אצלם ופועלים בכדי למצוא פתרון למשבר.

עוד נודע ל"גלובס" כי על רקע סכסוך זה בוחנת קבוצת טורנדו אפשרויות נוספות ומנהלת משא-ומתן עם משרד הפרסום ראובני-פרידן במטרה לבחון את העברת התקציב אליו. משרד הפרסום ראובני-פרידן מנהל את המדיה שלו באמצעות חברת מרקיורי. עם זאת, אין וודאות כי בתנאים המסחריים הללו ירצו בראובני לקחת את התקציב.

טופל באדלר

תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו נחשב לבעייתי מבחינות מסוימות. מצד אחד, הוא נחשב לתקציב חשוב וראוי מבחינת גודלו. מצד שני, רונן בזזי, מנכ"ל הקבוצה, נחשב בשוק ל"סוחר" שאיננו מאפשר למשרדי הפרסום להרוויח. יותר מזה, בשוק נחשב תקציב זה, בצד תקציבים נוספים בשוק, להפסדי, כאשר המוטיבציה לקחת אותו היא כדי לנפח מחזורים ולהגדיל נפחים במדיה.

תקציב הפרסום של טורנדו הגיע לשלמור ממשרד הפרסום אדלר-חומסקי, שטיפל בו במשך שנתיים. אדלר-חומסקי קיבל את התקציב לאחר שהתנהל כתקציב קטן יחסית במשך 6 שנים במקאן-אריקסון. במקאן לא השלימו בקלות עם מעבר התקציב, וחודשים ספורים לאחר המעבר הוצעה להנהלת טורנדו על-ידי מקאן הצעה מסחרית מפתה. טורנדו מבחינתה פנתה לאדלר-חומסקי להשוות את ההצעה. באופן רשמי טענו אז באדלר-חומסקי כי הם סירבו להצעה, ובכל זאת התקציב נותר אצלם.

בהמשך חברו אדלר לקבוצת אלקטרה סחר. כמצופה, טורנדו עזבו, ובהמשך קיבל אדלר את תקציב המזגנים של אלקטרה.

בעקבות המהלך של אדלר החלה הנהלת טורנדו לבחון אופציות אחרות ונפגשה עם נציגי שלמור ועם נציגי מקאן. תקופה קצרה לאחר החיבור עם שלמור יצאה הקבוצה במהלך מיתוג מחדש שנחשב בשוק לכישלון חרוץ.

הרבה ביקורת הועברה אז על שלמור שעזבו שפה תקשורתית ברורה מאובחנת ואהודה, אך רק מעטים ידעו כי בשלמור העדיפו לנסות לשמר את השפה שגובשה באדלר, ורק דרישה מפורשת מטורנדו הובילה למהלך המיתוג מחדש. בהמשך חזר הקו הפרסומי לשפה דומה לזאת שגובשה באדלר-חומסקי, ומאז מוביל את הקמפיינים של החברה הקומיקאי דודו ארז.

אדם פולצ'ק, מנכ"ל משותף בשלמור, אישר את הידיעה ואמר: "אכן אנו במשא-ומתן מסחרי עם קבוצת טורנדו, ואני מקווה שהנושא ייפתר לשביעות-רצונם של שני הצדדים".

ראובני ויוניון סירבו להגיב.