חברת החשמל על הכוונת: חרם בפייסבוק ושיבוש תשלומים

אחרי המאבק על מחיר הקוטג' והחרמת חברות המזון, מגיע תורה של חברת החשמל ■ דף פייסבוק חדש קורא לקיים ערב אחד ללא חשמל: "הם מעלים מחירים? היד שלנו על השאלטר"

מעבר להקמת מאהלי מחאה וקיום הפגנות ברחבי הארץ, הצדק החברתי שמבקשים אזרחי ישראל בחודשים האחרונים הצליח להתבטא בכמה וכמה חרמות על מוצרים ומותגים שונים וכן על רשתות מזון וסופרים. אחרי הורדת מחיר הקוטג', הורדת מחירים של מותגי ומוצרי מזון נוספים וחרם קשה על חברת תנובה שבשיאו התפטרה היו"ר זהבית כהן, מגיע תורה של חברת החשמל שנאלצת להתמודד עם האזרחים הזועמים.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה רשות החשמל על העלת תעריפי החשמל בכ-4.7% בעקבות עליית מחירי הדלקים המשמשים לייצור חשמל. אזרחי ישראל, שנמצאים בעיצומה של מחאה חברתית שהוצתה בעקבות מחירי הדיור ויוקר המחיה בקיץ האחרון, החליטו בימים האחרונים לצאת למאבק גם נגד ספקית החשמל של המדינה.

"העם. דורש. צדק חשמלי!"

כמו בכל מחאה, גם כאן הכול התחיל בפייסבוק. בשבוע האחרון נפתח דף פייסבוק חדש בשם "ערב אחד בשבוע ללא חשמל", הקורא לאזרחי ישראל להחרים את חברת החשמל. ואיך מחרימים את החברה היחידה שמספקת חשמל לכל תושבי המדינה? פשוט מאוד: ביום חמישי הבא (10 בנובמבר) מתבקשים תושבי המדינה לכבות את כל מכשירי החשמל בביתם (למעט המקרר) ו"להצטייד בנרות, כלי נגינה, מוזיקה ממכשירים הפועלים על סוללות, ובני-זוג", נכתב בדף הפייסבוק.

מאחורי דף הפייסבוק עומד הגולש יגאל שתיים, ועד כה צבר הדף החדש 1,370 'לייקים', והוא ממשיך להתפשט ברשת החברתית.

מחאת מחירי החשמל לא מסתכמת אך ורק בפייסבוק, ומחאה נוספת בראשותו של מוביל מחאת הקוטג', איציק אלרוב, קורמת אף היא עור וגידים בימים האחרונים. בשבוע שעבר הכריז אלרוב כי אם חברת החשמל לא תבטל את העלאת המחירים המתוכננת - יתחילו תושבים רבים לעכב את תשלומיהם לחברת החשמל.

"נקעה נפשו של הציבור מהניצול הציני והזלזול של מונופול מנופח, סחטני ואטום, אשר במקום להתייעל מאפשר את המשך חגיגות השכר על חשבון כיסו של האזרח", אמר אלרוב. "כיצד חברה ציבורית עם חריגות שכר של כ-400 מיליון שקל בשנה מעזה לדרוש מהציבור עוד כסף, במקום לעשות בדק-בית?".

ומה אתכם - מתכננים להצטרף למחאה החדשה?