ורשבסקי לעובדים: גם אם ערוץ 10 ייסגר - המסך יישאר נקי

עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 התכנסו היום כדי לקבל עדכון ממנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי ■ ורשבסקי: "אני מקווה שהממשלה תתעשת. אם לא, נעבור לתהליך של סגירה מסודרת ונקייה"

היום (ד') בשעה 14:00 התכנסו כ-300 עובדי ערוץ 10 וחדשות 10 לקבל עדכון ממנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, על אירועי הימים האחרונים, על הדיון בוועדת הכלכלה אתמול (ג') ועל הצפוי בעתיד.

בתשובה לשאלה של אחד מעובדי חדשות 10 לגבי הסיבה לקשיים שמערימים עליהם כרגע, אמר ורשבסקי: "הם רוצים שנהיה תלויים בהם".

אחד הכתבים שאל: "האם יש משהו שאנחנו, כעיתונאים, צריכים לעשות כדי לסייע?" - ענה ורשבסקי בחדות: "לא. המדיניות המאד ברורה של אורי רוזן (מנכ"ל חברת החדשות) ושלי היא שאנחנו בשום פנים ואופן לא משתמשים במסך. זה דבר שאנחנו לא עושים. גם אם נסגור בעוד 3 חודשים, המסך יישאר נקי, והאינטגריטי של המקום הזה לא ייפגע".

"החגיגה נגמרה"

עוד אמר ורשבסקי לעובדים: ‫‫"על רקע כל הקריאות הפופוליסטיות בימים האחרונים חשוב לומר משהו: ארנון מילצ'ן, רונלד לאודר ויוסי מימן, שהם אנשי עסקי פרטיים ובעלי ערוץ 10 וחדשות 10 (שתיהן חברות פרטיות לגמרי ולא ציבוריות), השקיעו בערוץ יותר ממיליארד ו-300 מיליון שקל עד היום. 3 אנשי עסקים פרטיים שבמשך 9 שנים מוציאים סכומים אדירים מכיסם כדי לאפשר את פעילות הערוץ וחברת החדשות, בלי שום תמורה. אחרי 9 שנים והרבה יותר ממיליארד שקל, החגיגה הזו נגמרה.

‫‫‫"מתוך הכספים האדירים שבעלי המניות העבירו לערוץ לאורך השנים, הערוץ העביר יותר מ- 230 מיליון שקל למדינה בתמלוגים ודמי זיכיון, מתוך אותן השקעות של בעלי המניות הערוץ העביר עשרות מיליוני שקלים לתעשיית הקולנוע בארץ.

‫‫‫‫"אתם כולכם יודעים שגם העובדים פה בערוץ נתנו את חלקם הכספי בקיצוץ משמעותי שנעשה פה בשכר בשנים האחרונות.

"חשבנו שכל עניין דחיית תאריך התשלום בהתאם לדחייה של מועד הרישיונות הוא הליך טכני, אחרי כל הדברים שעברנו, חשבנו שזה יהיה תהליך פשוט יחסית כי הרשות השנייה תמכה וגם הדרגים המקצועיים. הסתבר לנו בימים האחרונים שזה לא כך".

סגירה מסודרת ונקייה

לדברי ורשבסקי, ‫‫‫‫"אני מאוד מקווה שהממשלה תתעשת ותתעלה מעל החשבונות הקטנוניים ותאפשר להגיע להסכמה על דחייה במועד התשלום. אם לא, לא נוכל לשלם ב-31 בדצמבר ונעבור לתהליך של סגירה מסודרת ונקייה. זה כואב, אבל גם סגירה חשוב לעשות בצורה נקייה ומסודרת. אני מעריך כי תהליך כזה יכול לקחת 3 חודשים.

‫‫"ליבי גם על המאות הרבות של מקומות העבודה בשוק ההפקה וחברות ההפקה. אנחנו רואים בהם שותפים, וזה פשוט כואב לנו.

‫‫‫"המצב הוא חמור אבל מאוד פשוט. זה או שאנחנו עוברים תיכף לתהליך מסודר של סגירה - או שנגיע להסדר עם הממשלה ונוכל לראות את האופק שברישיון. כרגע קצת קשה לראות את זה, אבל אם הממשלה תתעשת - אז אנחנו נמשיך לפעול גם בשנה הבאה לקראת מעבר לרישיון".

אווירת נכאים

עיתונאי הערוץ שדיברו עם "גלובס" תיארו שיחה קשה ואווירת נכאים ששוררת על עובדי הערוץ. לדבריהם, יש תחושה ברורה שהפוליטיקאים החליטו לסגור את מקום העבודה שלהם.

יחד עם זאת, בתגובה לשאלה לגבי המעבר המתוכנן של חדשות 10 לאזור ירושלים, אמר ורשבסקי: "אנחנו לא מפסיקים שום דבר שקשור למחויבויות. אנחנו ממשיכים בתהליך ההעברה של חברת החדשות לירושלים במלוא הקצב ולפי התכנון".