פרטנר תפטר מאות עובדים החל מהשבוע הבא

מהלך התייעלות ראשון של מנכ"ל פרטנר הטרי חיים רומנו, במטרה לטפל בהידרדרות בתוצאות הכספיות ■ מרבית העובדים שיפוטרו יהיו ממערך שירות הלקוחות

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר הנכנס, יוצא למהלך נרחב של התייעלות שיביא לפיטורים של 1,000 עובדים בקירוב, בכל חלקי החברה. רומנו מוציא לפועל את המהלך בגלל אילוצים שונים, ולנוכח העובדה שפרטנר הגיעה למספר שיא של 8,000 עובדים בקירוב.

כפי שפורסם ב"גלובס", רומנו החליט לעצור את מדיניות נתח השוק של החברה - מדיניות שהביאה לכך שהחברה הוציאה כספים מיותרים על ניסיון לגיוס לקוחות; עיבתה ללא פרופורציה את סדר הגודל של כוח-האדם; ומאידך גיסא לא הצליחה לתרגם את כל אלה לכדי שיפור בתוצאות.

אי לכך, מנכ"ל פרטנר החליט לשוב למדיניות של התמקדות בלקוחות, מתוך הכרה בכך שהחברה חייבת להעניק הצעה בעלת ערך ללקוחות, שתשפיע על הכרעתם האם להישאר עמה או לא - הרבה יותר מאשר הנחה במחיר.

מאז שרומנו נכנס לתפקידו, עוברת פרטנר חריש עמוק לכל אורכה ורוחבה. ההנהלה יורדת לשטח מדי שבוע, וההתמקדות בשירות הלקוחות נהפכה יעד; רומנו עוקב אישית אחר כמות הפניות ושביעות-רצון הלקוחות.

השבוע זימן המנכ"ל כנס עובדים בהרצליה, שבו הוצגו המהלך להחלפת הרשת והתוכנית לשיפור מהותי בביצועים. בפרטנר לא מוכנים לקבל את העובדה שפלאפון ניכסה לעצמה את נושא הביצועים והמהירות של הרשת שלה, ובשנה הבאה יושם דגש חזק מאד על עניין זה, כאשר יושלם המעבר לרשת החדשה.

עננים קודרים

פרטנר מתמודדת ברבעונים האחרונים עם ההיערכות להגברת התחרות בשוק התקשורת המקומי - כניסת מפעילים סלולריים נוספים ומפעילים וירטואליים (MVNO), שעלולים לנגוס בנתחי השוק שלה ושל המתחרות הוותיקות, סלקום ופלאפון. בד-בבד, מתחילת 2011 באה לידי ביטוי השפעת הרגולציה ובפרט הפחתת דמי הקישוריות על תוצאות החברה, וכך גם על מחיר המניה.

פרטנר תפרסם בעוד כשבועיים את דוחות הרבעון השלישי. ההערכות בשוק ותחזיות האנליסטים מצביעות על כך שדוחות אלה לא יהיו טובים. ברבעון השני, הכנסות החברה גדלו בזכות רכישת 012 סמייל, אך בנטרול הרכישה הן ירדו ב-3.2% ל-1.62 מיליארד שקל. ההכנסות משירותי סלולר ירדו בשיעור חד יותר, 21.9%, אך בדומה למתחרות, פרטנר הצליחה לקזז חלק מהפגיעה בעזרת מכירות חזקות של סמארטפונים.

הרווח הנקי הרבעוני (ללא סמייל) ירד ב-24.9% ל-220 מיליון שקל. גם ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (ARPU) נחתכה לרמה של 112 שקל.

על רקע הפגיעה בתוצאות, פרטנר החליטה לא לחלק דיבידנד בגין רווחי הרבעון, לעומת חלוקה של יותר מ-80% מהרווחים ברבעונים קודמים.

מי שנפגע במיוחד מההחלטה היה אילן בן-דב, ששולט (44.5%) בפרטנר באמצעות סקיילקס. בן-דב רכש את פרטנר בעסקה ממונפת, ויכולתו להחזיר את החוב למחזיקי האג"ח התבססה על חלוקת דיבידנד של יותר ממיליארד שקל בשנה מפרטנר. נכון להיום, בן-דב מפסיד "על הנייר" כ-315 מיליון שקל על עסקת פרטנר, לאחר שכבר הרוויח "על הנייר" כ-2 מיליארד שקל על העסקה.

מפרטנר נמסר: "מעת לעת, החברה מבצעת את ההתאמות הדרושות על-פי צרכיה".

פרטנר במספרים
 פרטנר במספרים