S&P: ייתכן שנוריד דירוג לבנקים הגדולים בארה"ב

S&P מצטרפים לאזהרה של פיץ' כי יורידו את דירוג האשראי של הבנקים בארה"ב על רקע החרפת משבר החוב באירופה ■ בין הבנקים: סיטיגרופ, מורגן סטנלי ובנק אוף אמריקה

S&P מתכננים לעדכן את דירוג האשראי של 30 הבנקים הגדולים בעולם בשלושת השבועות הקרובים, וייתכן שיורידו דירוג לבנקים הגדולים בארה"ב.

בין הבנקים שתתכן הורדת דירוגם נמצאים בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ ומורגן סטנלי , כך לפי ביילור לנקסטר, אנליסט מקרדיט סיינס. דובריהם של שלושת הבנקים סירבו להגיב.

הדברים מגיעים לאחר האזהרה של סוכנות הדירוג פיץ' ביום רביעי האחרון כי אם המשבר באירופה יחריף, תתכן הורדת דירוג לבנקים בארה"ב, מה שהוביל לצניחה במסחר בוול סטריט.

מוקדם יותר החודש S&P עדכנה כלפי מטה את דירוגה למוסדות פיננסיים במספר מדינות באירופה, ביניהן דנמרק, שוודיה, פינלנד והולנד. המהלך של הסוכנות הוא חלק מתוכנית לשיפור המוניטין הפגוע שלה לאור הביקורת שחטפה על הדירוג החיובי שנתנה למוסדות שתרמו לעליית האינפלציה בארה"ב.

מוקדם יותר החודש אמרה S&P כי היא צופה ש-60% מדירוגי הבנקים יישארו אותו הדבר, 20% ייעלו, 15% יירדו רמה אחת, ופחות מ-5% יירדו שתי רמות או יותר.

"סיבה אחת להפתעות האפשריות היא ששיטת הדירוג החדשה מסובכת למדי וקשה להעריך את התוצאות", אמר ביט מיונסטרמן, אנליסט מג'יי פי מורגן. "S&P היו טובים מאוד בהובלת השוק באמצעות השינוי הזה בשיטה. הצורה בה רגולטורים יקבלו את השינויים עשוייה להיות חשובה יותר ל-S&P מאשר לשווקים".