משה קצב לא מוותר: הגיש בקשה לדיון נוסף בהרכב מורחב

הבקשה לדיון נוסף אינה כוללת בקשה לעיכוב ביצוע העונש, כך שקצב ייכנס לכלא בעוד שבועיים בכל מקרה ■ עפ"י ההערכות, הנשיאה ביניש תדחה את הבקשה

נשיאה השמיני של ישראל, משה קצב, איננו נואש ממאבקו המשפטי: שבועיים לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורו על הרשעתו בשני מעשי אונס וסדרת עבירות מין נוספות ועל העונש של 7 שנות מאסר בפועל שנגזר עליו - עתר היום (ה') קצב לעליון בבקשה לקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בפסק הדין.

בבקשה, שהוגשה באמצעות סנגוריו, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר, אברהם לביא ומיקי חובה, מבקש קצב אורכה בת 45 ימים כדי לגבש את מכלול הטענות נגד פסיקתו של בית המשפט העליון, שניתנה פה-אחד על-ידי השופטים מרים נאור, עדנה ארבל וסלים ג'ובראן. הטיעונים אמורים להתמקד בפסיקותיו של העליון בסוגיית גירסת ההגנה החלופית ובסוגיית האליבי שהעלה קצב במשפט ובערעור.

העתירה לדיון נוסף תובא להכרעת נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, או שופט אחר שהיא תאצול לו את סמכותה, כדי שיקבע האם העילות שיפורטו בבקשה המלאה מהוות אכן הלכה חדשה ומוקשה או סטייה מהלכות קודמות של בית המשפט העליון, המצדיקות העברת התיק לדיון מחודש בהרכב מורחב של שופטים.

על-פי ההערכות, ביניש תדחה את הבקשה ולא תאפשר הליך של דיון נוסף בפני הרכב מורחב.

קצב אמור להיכנס לכלא מעשיהו בעוד פחות משבועיים, ב-7 בדצמבר, ולהיקלט באותו תא שבו מרצה את מאסרו השר לשעבר שלמה בניזרי, באגף התורני של הכלא.

הבקשה לדיון בהרכב מורחב איננה כוללת בקשה נוספת לעיכוב ביצוע העונש, כך שקצב ייכנס לכלא בעוד שבועיים בכל מקרה.