פרטנר תציע מסלולים פשוטים ללא מכירת מכשירים

פרטנר לא מחכה לכניסת המתחרים החדשים לשוק הסלולר: תשיק בשבועות הקרובים סדרת מסלולים חדשים, שבמסגרתם לא ייאלץ הצרכן לרכוש מכשיר ויוכל להצטרף עם מכשיר קיים ■ מדובר בתוכניות פשוטות להבנה, שלא יכללו "חיוב-זיכוי"

מנכ"ל חברת פרטנר, חיים רומנו, לא מחכה לכניסתם של המתחרים החדשים לשוק הסלולר: ל"גלובס" נודע כי חברת התקשורת עומדת להשיק בשבועות הקרובים סדרה של מסלולים חדשים לקהל לקוחותיה.

מדובר בתוכניות פשוטות להבנה, שלא יכללו תוכניות "חיוב-זיכוי", כך שהמכשיר הסלולרי יירכש על-ידי הלקוח בנפרד, או שלקוחות קיימים ולקוחות חדשים יוכלו להצטרף למסלולים החדשים שמציעה החברה עם מכשיר שכבר קיים ברשותם.

התוכניות החדשות נועדו להיטיב בראש ובראשונה עם לקוחות חברת פרטנר ולפשט עבורם את ההתקשרות עם החברה, כך שהם יוכלו להבין בבהירות על מה הם משלמים ובאיזה מסלול הם נמצאים.

עם זאת, לא ברור אם מדובר בתוכניות של מחיר קבוע עבור שורה של שירותים (למשל, דקות גלישה והודעות SMS) - או שמדובר בתוכניות שבמסגרתן הלקוח יידע מראש כמה הוא משלם עבור כל שירות בנפרד (ללא המכשיר).

היעד: להתמקד בעיקר בלקוחות

מאז נכנס לתפקידו, אמר רומנו כי אחד היעדים המרכזיים שלו הוא להחזיר את המיקוד בלקוח, ומכאן הדגש הרב שהוא נותן לחטיבת שירות הלקוחות ולחיבור של החברה עם לקוחותיה.

ואולם, אף שפרטנר מנסה לשדר מסר שלפיו התוכניות החדשות נועדו לייצר חיבור מחדש עם לקוחותיה, קשה שלא להבחין כי ההתרחשויות בשוק הסלולר וכניסת המפעילים החדשים אליו הם אלה המעודדים את החברה להיערך לכך מבעוד מועד.

המיתוג הקודם לא זכה להצלחה

על-פי הערכות, התוכניות החדשות של פרטנר ידחקו לחלוטין את התוכניות שיזמה החברה לפני כשנה וחצי תחת המיתוג FREE, אשר לפי הערכות בשוק לא זכו להצלחה גדולה.

התוכניות במסלול FREE התגלו כקשות ומורכבות להבנה בקרב הציבור, ובשורה התחתונה התאימו יותר לצרכים של לקוחות עסקיים קטנים ובינוניים ופחות לצרכיו של הצרכן הפרטי.

כפי שנחשף ב"גלובס", תוכניות "חיוב-זיכוי" בקרב המפעילות הסלולריות יתמעטו עם הזמן, בשל העובדה שהן יוצרות קושי למפעילות בתזרים המזומנים. זאת מאחר שהן הופכות, למעשה, לחברות שמוכרות טלפונים סלולריים במקום זמן אוויר - ומכירת המכשיר מבוצעת ב-36 תשלומים, כאשר ההכנסה נרשמת מיידית ו"מנפחת" את שורת ההכנסות.

נוסף לכך, הרפורמה לניתוק זיקה הובילה לכך שלקוחות חדשים שמגיעים עם המכשיר שקנו ממפעיל אחר או הביאו מכשיר מחו"ל, מקבלים במסגרת תוכנית "חיוב-זיכוי" את אותה ההטבה בדיוק שמקבל מי שקונה את המכשיר מהמפעיל - ולכן הן למעשה מפסידות עליו.

מפרטנר לא נמסרה תגובה.