פטרוכימיים: הכנסות של כ-145 מ' ש', רווח של כ-49 מ' ש'

החברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי, ומפרסמת עלייה של 377% בהכנסות לעומת השנה שעברה ■ בז"ן רשמה ברבעון השלישי הפסד של 25 מיליון שקל

חברת מפעלים פטרוכימיים , בשליטת דייוויד פדרמן, פרסמה הערב (ג') את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי לשנת 2011.

החברה דיווחה על הכנסות על סך 145.1 מיליון שקל, לעומת 30.4 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנה שעברה - מדובר בקפיצה של 377%. הכנסות החברה ברבעון נבעו בין היתר מהפרשי שער כתוצאה מעליית שער החליפין של הדולר ברבעון השלישי.

החברה מדווחת כי הרווח הנקי שלה בתקופה המדוברת עמד על 49.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 103.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לתוצאות העסקיות של בז"ן , בהיותה נכס עיקרי של החברה, השלכות מהותיות על התוצאות המדווחות של פטרוכימיים. נכון למועד הדו"ח מחזיקה פטרוכימיים, במישרין ובעקיפין, כ 30.7% מהון המניות של בז"ן. חלק החברה בתוצאות בז"ן, בהתאם לשיעור החזקתה בה ולאחר הפחתת עודפי עלות ברכישתה ובמיזוג, הסתכמו בתקופת הדוח להפסד של כ 25.8 מיליון שקל.

בז"ן רשמה ברבעון השלישי הפסד של 25 מיליון שקל, לעומת רווח של 23 מיליון שקל בשנה שעברה.

נזכיר, כי אתמול פורסם כי ‎‎עצירת הדיבידנדים של בז"ן הובילה את אחת חברת המפעלים הפטרוכימיים, להודיע על מהלך בו תציע לכל מחזיקי האג"ח שלה מסדרה ה', שפירעון הקרן הראשון שלה צפוי בשנה הבאה, להמיר את מלוא החזקותיהם לאג"ח סדרה ג', אשר פירעון הקרן הראשון שלה צפוי בשנת 2017. כך, תאריך הפטרוכימיים את מח"מ החוב שלה, ותימנע מתשלום קרן בהיקף של כ-75 מיליון שקל (במידה שכל מחזיקי אג"ח ה' ימירו אותו) בשנה הבאה.