אופנהיימר על פרוטליקס: "תזנק ב-70% - למרות הדחייה"

למרות דחיית אישור ה-FDA לתרופה המובילה של החברה, לטיפול במחלת הגושה, באופנהיימר דובקים בהמלצת "תשואת יתר" על החברה ■ מעניקים לפרוטליקס מחיר יעד של 9 ד'

למרות שהודיעה אתמול (ג') במפתיע על דחיית אישור ה-FDA לתרופה המובילה שלה, חברת פרוטליקס עדיין מעוררת עניין רב בסקטור הביוטכנולוגיה. היום יוצא בית ההשקעות אופנהיימר בסקירה עדכנית על המניה בעקבות הדחייה, ודובק בהצלחת "תשואת יתר" לחברה עם מחיר יעד של 9 דולר - המשקף פרמיה של 69% על מחיר הנעילה של המניה בוול סטריט, אמש (5.3 דולר).

פרוטליקס, נזכיר, הודיעה אתמול כי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) דחה את תאריך היעד שבו תשיב לפרוטליקס על בקשת השיווק לתרופה שלה לגושה. התאריך החדש הוא 1 במאי 2012, וזוהי הדחייה השנייה שסופגת פרוטליקס מהמנהל.

באופנהיימר כותבים: "דחיית מועד ישיבת ה-FDA מהווה אכזבה, לא בהכרח בפן התפעולי, אלא בהקשר הפיננסי". בבית ההשקעות מציינים כי בסוף הרבעון השלישי של שנת 2011 עמדה לרשות פרוטליקס קופת מזומנים של כ-38 מיליון דולר, עם קצב שריפת מזומנים של כ-8-10 מיליון דולר ברבעון.

"המשך ירידה במזומני פרוטליקס"

להערכתו: "דחיית אישור התרופה בעוד רבעון משמעותה היא המשך ירידה במזומני פרוטליקס, עם צורך לגיוס נוסף, ולא בהכרח במחירים נוחים".

אולם בנוגע לתרופה עצמה, ממשיכים באופנהיימר להאמין כי "סיכויי אישור ה-FDA הינם גבוהים, ופוטנציאל שוק הינו משמעותי". בבית ההשקעות מעריכים כי מכירות תרופת Uplyso של פרוטליקס יגיעו בשנת 2015 להיקף של כ-260 מיליון דולר, "זאת בהנחה להתקדמות איטית בהשוואה לשייר".

יש לציין כי הדחייה המדוברת באה בהפתעה לחברה כי המתחרה של פרוטליקס, ג'נזיים, עדיין סובלת מהפרעות בייצור, ומתחרה נוספת, שייר, מתקרבת לקצה קיבולת הייצור שלה, כך שצפוי מחסור בשוק. לפני למעלה משנה ביקשה ה-FDA מפרוטליקס לספק תחת היתר של ניסוי את התרופה לכמה עשרות חולים בגלל המחסור.

שוק מחלת גושה מוערך בכ-1.5 מיליארד דולר, עם שתי שחקניות מובילות, כאמור: חברת ג'נזיים (GENZ), חברת הביוטכנולוגיה שנרכשה לפני מספר חודשים על ידי מובילת התרופות האירופאית סנופי (SNY), ששולטת בשוק עם תרופת Cerazyme, ולצידה חברת שייר (SHPGY) הבריטית, שקיבלה אישור FDA לפני למעלה משנה, וכבר מציגה הכנסות של כ-65 מיליון דולר ברבעון מתרופת VPRIV, המחזיקה בנתח שוק של כ-20% בעולם ושל למעלה מ-30% בארה"ב.