הצעת חוק: רשימת 20 המוצרים שנמצאים בפיקוח תוצב בחנויות

לפי הצעת חוק של ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) בתי עסק יחויבו להציב שילוט במקום בולט עם רשימת המוצרים בפיקוח ומחיריהם ■ סקר עבור "גלובס": כמחצית מהצרכנים כלל לא מכירים אלו מוצרים נמצאים בפיקוח

האם בקרוב תוצב רשימת המוצרים שבפיקוח בחנויות? 20 מוצרים נמצאים תחת פיקוח מחירים ממשלתי, בהם חלב, גבינה, חמאה וביצים. לפי הצעת חוק של ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) בתי עסק יחויבו להציב שילוט במקום בולט עם רשימת המוצרים בפיקוח ומחיריהם. ההצעה תובא בקרוב לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

מסקר שנערך לפני זמן מה על ידי מכון רותם TRI עבור "גלובס" עולה כי כמחצית מהצרכנים כלל לא מכירים אלו מוצרים נכללים ברשימה. רק 11% מהמשיבים הכירו את כל המוצרים שברשימה, והיתר הכירו אותה חלקית.

בעיה כאובה אחרת היא הפקעת מחירים של המוצרים שבפיקוח. מעת לעת מעדכן משרד התמ"ת על קנסות הניתנים לחנויות בהם נמצאה הפקעת מחירים של מוצרים אלה, לרוב מדובר על חנויות שכונתיות.

הצעות אחרות שעלו בעבר לטפל בבעיה זו היא אבחנת המוצרים שבפיקוח באמצעות מדבקות, כך למשל על מארזי הביצים. נכון להיום מי שרוצה לדעת מהם המוצרים המפוקחים ומה המחיר המרבי שמותר לגבות עבורם יוכל לעשות זאת באתר האינטרנט של משרד התמ"ת.