ביהמ"ש האריך בחודשיים את הקפאת ההליכים לרשת אייס

(עדכון) - זאת עד 29 במארס ■ מוקדם יותר היום דווח כי גאון החזקות ושלמה זבידה יעמידו לאייס הלוואה מיידית של 20 מיליון שקל כדי למנוע את קריסת הרשת

בית המשפט המחוזי בתל-אביב האריך הערב (ה') את הקפאת ההליכים לרשת אייס (ACE) עד 29 במארס.

בהתייחס להחלטת בית המשפט על הקפאת הליכים לחודשיים מסרה אייס בתגובה כי "הרשת מברכת על החלטת בית המשפט להקפאת הליכים למשך חודשיים. הנאמנים וההנהלה ינצלו את פרק הזמן הזה בכדי לייצב את הרשת ולשמור על 1,250 העובדים היקרים של הרשת אשר מגבים את ההנהלה החדשה. המשימות שלנו הן קודם כל להבטיח את זכויות הלקוחות, ולאחר מכן להביא רוכשים חדשים לרשת אשר יתנו את המימון הנדרש לצורך המראה מחדש. דווקא תקופה זו מביאה איתה הזדמנויות גדולות הן לצרכן והן לרוכש הפוטנציאלי".

הלוואה של 20 מיליון שקל

מוקדם יותר היום דווח כי גאון החזקות ושלמה זבידה יעמידו לרשת אייס הלוואה של 20 מיליון שקל באופן מיידי כדי למנוע את קריסת הרשת שנכנסה להקפאת הליכים. הצדדים שואפים לגבש הסכם מימון סופי עוד היום.

המימון בסך 20 מיליון שקל יהיה במעמד השווה למעמד של הוצאת פירוק. במילים אחרות, מדובר בחוב שיוחזר לפני החובות למחזיקי האג"ח, אך חוב נחות אל מול הבנקים. 10 מיליון שקל יועברו כבר תוך 24 שעות מחתימת ההסכם.

חובות של 450 מיליון שקל

היום היה אמור לפוג צו הקפאת ההליכים שניתן לאייס לפני שבוע. רשת ה"עשה זאת בעצמך" של משה גאון ושלמה זבידה חייבת לנושיה כ-450 מיליון שקל, מהם 83 מיליון שקל למחזיקי האג"ח (הנסחרות בתשואה של 227%).

את החודשים ינואר-ספטמבר 2011 סיימה אייס בהפסד של 40 מיליון שקל, ויש לה גירעון של 18.3 מיליון שקל בהון. לאור מצבה, התחייבו גאון וזבידה להעניק לה הלוואת בעלים של כ-20 מיליון שקל עד סוף החודש הנוכחי, אך זו טרם הועמדה למועד הקפאת ההליכים.

דיבידנדים של 52 מיליון שקל

מחזיקי האג"ח טוענים כי בעוד שמצבה של החברה הלך והידרדר, חילקה הרשת דיבידנדים מצטברים של כ-52 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות, כאשר חלקם של בעלי השליטה בה - גאון וזבידה - עמד על 90%.

מחזיקי האג"ח טוענים עוד כי חלוקת הדיבידנדים נעשתה מתוך תמורת ההנפקה שביצעה אייס ב-2007, בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל, במקום שזו תשמש לפיתוח וחיזוק החברה.

מחזיקי האג"ח טוענים גם כי בעלי השליטה נהנו מהכנסות נוספות. עסקים פרטיים שבהם שותפים גאון וזבידה נהנו במהלך 2008-2010 מהכנסות של עשרות מיליוני שקלים מקופת הרשת, מעבר לדמי ניהול שנתיים של כ-1.4 מיליון שקל. אייס רכשה מחברות של זבידה בתקופה זו מוצרי רכב בסך של 56.5 מיליון שקל, שהיוו 22%-34% מסך הרכישות שביצעה בתחום זה, ו-4%-5% מכלל הרכישות שלה.

גם משה גאון נהנה מהכנסות דרך משרד הפרסום של אייס - באומן-בר-ריבנאי - שבו הוא שותף ב-24% מהמניות. בין השנים 2008-2010 שילמה אייס לבאומן-בר-ריבנאי כ-67 מיליון שקל בגין שירותי פרסום ורכש מדיה (כך שרוב הסכום לא נשאר במשרד הפרסום). זאת מכוח הסכם ריטיינר שהיה לאייס עם משרד הפרסום, תמורת 116 אלף שקל בחודש.