ב-UBS חותכים את מחירי היעד של מניות הסלולר בכ-20%

לאחר שמניות הסלולר נחתכו בעשרות אחוזים במהלך 2011 UBS חותך היום את מחירי היעד הגבוהים שהעניק בעבר למניות הסלולר ■ הסיבות המרכזיות: הרגולצייה הגבוהה והתחרות הגוברת

נראה כי חברות הסלולר לא מפסיקות לחטוף. לאחר שאמש הודיעה סלקום כי בכוונתה לפטר כ-100 עובדים ולקצץ בהוצאותיה, בנק ההשקעות UBS פרסם היום (ב') סקירה מקיפה על ענף הסלולר, כאשר במקרים מסויימים הוא הוריד המלצות וחתך את מחירי היעד על מניות הסלולר, בכ-20% בממוצע. הסקירה של UBS מגיעה לאחר שלפני כחודש בנק ההשקעות סיטי חתך בצורה חדה יותר את מחירי היעד של מניות הסלולר.

האנליסטים דארן שאו וזיו טל מ-UBS, טוענים כי הסיבה המרכזית להורדת מחירי היעד של המניות היא הרגולציה הקשה והתחרות הגוברת בענף הסלולר בישראל. מבחינת כניסתן של שחקניות חדשות בענף הסלולר, צופים ב-UBS כי כבר במחצית השניה של 2012 חברת מירס תיכנס לשוק ותהווה מתחרה מרכזית עבור השקחניות הוותיקות - פרטנר, סלקום ופלאפון. "המצב רק יחמיר כאשר בתחילת 2013 גולן טלקום תיכנס לשוק ותגזול נתח שוק נוסף מהמתחרות הוותיקות", טוען שאו.

הגורם השני שהוביל את בנק ההשקעות "להעריך מחדש" את ענף הסלולר, הוא הרגולציה המחמירה שהנחילה הממשלה בישראל לגבי שוק הסלולר - עניין שהפחית את בצורה חדה את ההכנסה הממוצעת שהתקבלה מכל לקוח - עניין שהשפיע על תזרים המזומנים של החברה והוביל בין היתר לצניחה של 50% בממוצע, במניות של חברות הסלולר. כך למשל, מניית פרטנר צנחה ב-50% וסלקום ב-41% במהלך 2011.

שאו וטל, אומנם השאירו את המלצתם לגבי מניית פרטנר על "קנייה" ו"נייטרלי" על סלקום, אך חתכו את מחירי היעד על מניות אלה בעשרות אחוזים. כך למשל מחיר היעד ששאו וטל העניקו בעבר לפרטנר, עמד על 50 שקלים (פרמיה של 56% על מחיר השוק) וכיום הוא חתכו את מחיר היעד ל-40 שקלים, פרמיה של 24.84%.

גם לגבי סלקום שאו וטל חתכו את מחיר היעד מ-19.5 דולרים ל-15 דולרים - הפחתה של 30% במחיר היעד ועם דאונסייד של 2.33% לעומת מחיר המניה.

שאו מציג תחזית פאסימית למדי לגבי ענף הסלולר בישראל, וטוען שפרטנר וסלקום ימשיכו להציג תוצאות מאכזבות גם ב-2012, הן בשל התחרות הגוברת, בעיקר מצידה של גולן טלקום, והן בשל הירידה מההכנסה הממוצעת של הלקוחות בשל תהליכי הרגולוציה. יחד עם זאת, במידה והחברות יבצעו צעדי התייעלות ויימנפו את מנועי הצמיחה שלהן, אז קיים סיכוי סביר שהן יצליחו לשמר רמת צמיחה גבוהה.

נזכיר, רק לפני כחודש הכלכלנים של בנק ההשקעות סיטי, שערכו סקירה מקיפה על שוק הסלולר בישראל, חתכו בצורה חדה יותר את מחירי היעד שלהן על מניות הסלולר. כך למשל,בהתייחס לסלקום, כלכלני סיטי הורידו את מחיר היעד ל-32.5 שקלים לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 68 שקל ולעומת מחירה בשוק - 59.05 שקל. בסך הכל צופים בסיטי דאונסייד של 45% על מחיר המניה.

לפרטנר חתכו כלכלני הבנק את מחיר היעד ל-21.5 שקלים לעומת מחיר יעד קודם שעמד על 53 שקלים - מדובר בירידה של 59.3% לעומת מחיר היעד הקודם. בסך הכל צופים בבנק דאונסייד של 35% על מחירה בשוק היום. (לסיפור המלא)