עכשיו זה סופי: משרד הפרסום זרמון-גולדמן מתפרק

אמש נסגר החוזה, לפיו אילון זרמון ירכוש את חלקו של הדר גולדמן במשרד הפרסום ■ הצדדים סירבו לחשוף את שווי העסקה ■ גולדמן: "טרם החלטתי לאן מועדות פניי"

אחרי חשיפת "גלובס" מתחילת השבוע, אילון זרמון והדר גולדמן הגיעו אתמול (ג') להסכם, לפיו זרמון ירכוש את חלקו של גולדמן במשרד הפרסום זרמון-גולדמן ויפעיל אותו מעתה לבד. מדובר ברכישת פעילות לקוחות המשרד המשותף.

הצדדים סירבו לחשוף את שווי העסקה. נראה גם שזרמון יישאר עם הייצוג של DDB ישראל, שיוצגה על-ידי זרמון-גולדמן בישראל מאז 2007.

למרות מערכת היחסים הבעייתית בין שני השותפים, הוציאו היום (ד') השניים הודעה משותפת, בה מסר זרמון: "אני מודה לשותפי וחברי הדר על 13 שנים נהדרות. הדר ימשיך ללוות ולייעץ לחברה וללקוחותיה בכל תחום ועת שנזדקק. התחלנו כחברים, נשארנו משפחה". גולדמן מסר: "הגיע הזמן ללכת הלאה. טרם החלטתי לאן מועדות פניי".

משרד הפרסום זרמון-גולדמן הוקם ב-1999 בבעלות שווה של גולדמן וזרמון. המשרד, שנתפס במשך שנים כנטע זר בענף הפרסום, הצליח לכבוש מקום בעשירייה הראשונה של משרדי הפרסום בישראל, תוך שהוא ממתג את עצמו כ"ילד הרע" של הענף, שלא מעט קמפיינים פרובוקטיביים יצאו ממנו.

בשנים האחרונות החל המשרד להתדרדר, וזאת על רקע שורה של תקריות מתוקשרות. מקורבים למשרד טענו אז כי התקריות גרמה למערכת יחסים עכורה בין השותפים. חודשים ספורים לאחר מכן דיברו בענף על כוונות פרידה של השניים, אך בזרמון-גולדמן הכחישו את השמועות.

לפני כשנתיים המשרד החל לאבד תקציבי עוגן משמעותיים, בהם אלקטרה סיטרואן ואפריל. באחרונה איבד המשרד גם את תקציבי AIG וקבוצת פוקס.

לפי יפעת בקרת פרסום, זרמון-גולדמן דורג ב-2011 במקום ה-14 בטבלת 20 משרדי הפרסום הגדולים. המשרד רשם ירידה של 28% בהיקפיו לעומת 2010, מה שהביא אותו להיקף פרסום של כ-81.5 מיליון שקל.