בעקבות מאבק העובדים: תנובה שוקלת לבקש להשמיד חלב

לאור הנזקים הכספיים שנגרמו לתנובה בגין המאבק של עובדיה, שוקלת תנובה לבקש אישור חריג ממשרד החקלאות להשמדת יתרות החלב אשר ברשותה

לאור הנזקים הכספיים שנגרמו לתנובה בגין מאבק עובדיה, שהודיעו על החרפתם מאבקם על רקע תנאי העסקתם בסוף השבוע האחרון - שוקלת החברה לבקש אישור חריג ממשרד החקלאות להשמדת יתרות החלב אשר ברשותה - כך מדווח הבוקר (א') מוסף "עסקים" של "מעריב".

ההודעה של תנובה מגיעה לאחר החלטת ועד עובדיה להחריף את המאבק נגד החברה - ולאחר שהפסיקו את שיווק הקוטג' והשוקו אשר מייצרת תנובה, הפסיקו החל מאתמול (מוצ"ש) גם את אספקת מוצרי יופלה. לפי הערכות, המאבק גובה מהחברה עלויות של כמיליון שקל ביום.

היום צפוי להתכנס ועד העובדים של תנובה כדי לקבל החלטות נוספות לגבי המשך המאבק.

לפי הדיווח ב"מעריב", בתנובה הבינו כי לא יוכלו להמשיך ולקלוט את כמות החלב האדירה שמצטברת במפעלי החברה - ולפיכך שוקלים את האפשרות לבקש אישור מיוחד להשמדת החלב.

כיום לא ניתן להשמיד חלב אלא באישור ועדת המכסות במשרד החקלאות, מועצת החלב והמשרד להגנת הסביבה - אליהם עשויה תנובה לפנות. אולם, כיוון שמדובר בצעד קיצוני, מציינים ב"מעריב" כי סביר שהחברה תפנה קודם לשטראוס וטרה ותציע להן לקנות את עודפי החלב.

באשר למאבק, נזכיר - העובדים דורשים תוספת שכר וקידום במעמדם של דור ב', אולם על פי יו"ר ועד העובדים הארצי של תנובה, אחיאב שמחי, הנהלת החברה העבירה לו מסר לפיו מוטב לו להסתפק בהצעותיה עד כה, מכיוון שאין בכוונתה להיכנע לדרישות העובדים.

שמחי טוען כי אלי חוטר, המייצג את תנובה במשא-ומתן מול ועד העובדים, העביר לו מסר מפורש לפיו תנובה החליטה ללכת עד הסוף - גם במחיר של סגירת החברה ובנייתה מחדש כמו שצריך, ללא ועד עובדים.

במסגרת המשא-ומתן על הסכם השכר החדש דורשים בוועד העובדים תוספת שכר בגובה 5% לשנה, העברת עובדים מדור ב' לדור א' לאחר כ-6 שנות עבודה בחברה והפרשת רכיבים נוספים לקרן הפנסיה (רכיבים שלא מופרשים כיום).