עוד קשיים בדרך לערוץ הערבי: המנכ"ל עוזב את תפקידו

עזיבתו של ג'וזף אטרש מגיעה על רקע מערכת יחסים מתוחה בין בעלי המניות

ג'וזף אטרש, מנכ"ל הערוץ הערבי "הלא טי.וי", עוזב את תפקידו עוד בטרם עלה הערוץ לאוויר - כך נודע ל"גלובס". באחת מישיבות הדירקטוריון האחרונות של הערוץ החדש הודיע יו"ר הערוץ, זיאד עומרי, כי אטרש יועבר מתפקידו. לפי שעה אטרש יישאר בתפקיד לחודש הקרוב לפחות, והמשך פעילותו תפוקח על-ידי בעלי בערוץ.

הערוץ הייעודי דובר הערבית עלה לאוויר לפני כשבועיים, אך הוא עדיין אינו משדר תכנים מקוריים ומסתפק בקדימונים מתחלפים.

עזיבתו של המנכ"ל מצטרפת למציאות של מערכת יחסים מתוחה בין בעלי המניות בערוץ וחילוקי דעות על יחסי העבודה ביניהם. לערוץ אמנם יש התחייבות מחברות מרכזיות במשק לפרסום בשווי של כמיליון וחצי שקל, אולם על-פי ההערכה, אין עדיין חוזים חתומים באופן רשמי.

בעלי המניות של הערוץ, פרט לאיש הנדל"ן זיאד עומרי, הם ג'אפר פארח, איש הפרסום מוסא חסדייה, קבוצת פנורמה של בסאם ג'אבר, חברת ענני תקשורת של אודי מירון וזכיינית ערוץ 2 רשת.

בעלי המניות חילקו ביניהם את תחומי האחריות, ובין היתר חולקו רצועות שידור שונות להפקה בין בעלי מניות שונים. על-פי גורמים בתוך הערוץ, המתיחות בין בעלי המניות כה עזה, עד כי הם מסתירים ביניהם מידע סביב שולחן הדירקטוריון.

הערוץ דובר הערבית הוקם על-ידי משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין, מתוקף החוק המגדיר 5 ערוצים ייעודיים, בהם גם ערוץ לטובת המגזר הערבי בישראל. החברה זכתה במכרז שנתן הקלות מרחיקות לכת לערוץ על מנת שזה יתרומם. כרגע הוא עלה בכבלים ובלוויין בסמוך לערוצים הערביים מרחבי העולם, על מנת שהציבור בארץ ייחשף לו וימצא אותו על גבי צלחות הלוויין הפרטיות.

אטרש מסר בתגובה: "לפני שבועיים הודעתי ליו"ר החברה ולדירקטריון כי ברצוני להביא את תפקידי לסיומו עם תום החוזה שלי באפריל, וזאת בשל רצוני להמשיך בפרויקטים אחרים. הוסכם ביני לבין החברה כי אמשיך לשמש כמנכ"ל החברה כמה זמן שיידרש עד למינוי מנכ"ל חדש, וכן אחפוף אותו בהתאם. לצד זה אנחנו בוחנים אפשרויות שאמשיך לייעץ לחברה".