שיבושים באספקת מוצרי החלב של תנובה בדרום ובמרכז

על רקע סכסוך העבודה בחברה, היום לא סופקו מוצרי תנובה לכ-500 נקודות מכירה בדרום ולעשרות רבות של נקודות מכירה במרכז ■ קמעונאים: יש כבר מחסור במוצרים בסיסיים ■ הערכה: הנזק לתנובה מאובדן המכירות - מיליוני שקלים ביום

‎סכסוך העבודה בתנובה נותן את אותותיו על המדפים: שיבושים חמורים נרשמו היום (ג') באספקת מוצרי החלב של תנובה בדרום ובמרכז. על רקע סכסוך העבודה בחברה, היום לא סופקו כלל מוצריה של תנובה ליותר מ-500 נקודות מכירה בדרום הארץ ולעשרות רבות של נקודות מכירה גם במרכז, עד העיר נתניה.

השיבוש באספקת המוצרים מגיע כחלק מהעיצומים הננקטים על-ידי עובדי תנובה בדרום, אך בשל בלבול שנוצר בין העובדים שובשה האספקה גם למקודות מכירה באזור המרכז, כאמור עד נתניה.

קמעונאים מדווחים כי כבר עתה ניכר מחסור במוצרים בסיסיים של תנובה, לרבות חלב בשקית, אשל, גיל ולבן. מוצרים אלה מתווספים למחסור בשוקו, בקוטג' ובמוצרי יופלה, ששיווקם הופסק כליל בכל הארץ.

נזק של מיליוני שקלים ביום

"קיבלנו אתמול רשימת סניפים שבהם לא תסופק היום סחורה, וניסינו להתארגן עם המתחרים שטראוס וטרה. יחד עם זאת, שטראוס וטרה לא יכולות לענות על הביקוש בקטגוריות הבסיסיות שתנובה שולטת. בכל יום ב-11 בבוקר כבר נגמר כל הקוטג', ואני מעריך שעד הערב היום יהיו חוסרים רבים במוצריה של תנובה", אומר ל"גלובס" קמעונאי בכיר.

לדברי שלום נעמן, מנכ"ל ומבעלי הרשת מחסני השוק בדרום, לשני סניפים לא הגיעה היום מתנובה סחורה כלל, ונוצר חוסר באשל, גיל, לבן, גבינות צהובות, יוגורט וחלב בשקית, זאת בנוסף למחסור בקוטג', שוקו ויופלה.

ההערכה היא כי לאור השיבושים החמורים לתנובה נגרם נזק של מיליוני שקלים ביום, כתוצאה מאובדן מכירות.

יצוין כי הלילה מתכנן הוועד עיצומים בקו ההפצה במרכז הארץ, כאשר 40 עובדים דור ב' לא יגיעו לעבודה. ההערכה לפיכך היא כי מחר תשובש האספקה לעשרות עד מאות נקודות מכירה במרכז הארץ.

מתנובה נמסר בתגובה: "אנו מצרים על הפעולות החד-צדדיות של ועד העובדים. מדובר בצעדים שתוצאתם פגיעה בצרכנים, בעובדים ובחברה. אנו מתנצלים בפני הצרכנים, ושבים וקוראים לוועד לחדול מפעולות ועיצומים אלה ולחזור לשולחן המשא-ומתן".

אנשי מחאת הקוטג' תומכים

בתוך כך, אנשי מחאת הקוטג' ייפגשו היום עם יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, במטרה לחזק את ידם ולאחד כוחות בין הצרכנים לעובדי החברה במאבק כנגד יוקר המחיה בכלל ובשוק המזון בפרט.

פעילי המחאה אומרים כי "הניסיון לבדל בין הצרכנים לעובדים מופרך מיסודו. הציבור רואה במאבק העובדים לשיפור שכרם ותנאי העסקתם חלק בלתי נפרד ממאבקנו ביוקר המחיה".

עוד הוסיפו אנשי המחאה כי "הציבור קורא תיגר על חוצפתם של תאגידים מונופוליסטיים המעוניינים בשני צדדיו של מטבע העושק - מצד אחד נמצאים הצרכנים הנאלצים לשלם מחירים גבוהים מדי למוצריהם, ומן הצד האחר נמצאים עובדי הכפיים המקבלים תמורה שאינה הולמת את השקעתם בהצלחת החברה".

איציק אלרוב, מוביל מחאת הקוטג', מסר כי "אזרחי ישראל גאים בעובדי תנובה על שאינם חוששים לעמוד כחומה בצורה מול הנהלת חברה אטומה ומתנשאת, שנראה כי אינה רואה את הצרכנים ואת העובדים שלה כראויים להגינות, אלא רק את שורת הרווח ואת טובת כיסם של משקיעי קרן אייפקס ובעלי הון נוספים. איננו מערערים לרגע על מהותה של חברה להשיא רווחים לבעליה, אך אנו דורשים שוב ושוב: הרוויחו ביושר ובהוגנות - לא בניצול העובדים ולא בעושק הצרכנים".